آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در کهگیلویه و بویراحمد

سال تحصیلی حوزه های علمیه در استان در آستانه عید غدیرخم با حضور نماینده ولی فقیه ، تعدادی از مدیران ارشد و ائمه جمعه و جماعات آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  همزمان با عید میلاد دهمین امام شیعیان و در آستانه ی عید غدیر خم با حضور نماینده ی ولی فقیه در استان، جمعی از مدیران ارشد، ائمه ی جمعه و جماعات سال تحصیلی حوزه های علمیه ی برادران در جوار مرقد مطهر امامزاده شاه قاسم (ع) و مرقد مطهر آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده ی فقید ولی فقیه در استان آغاز شد.

بنا به این گزارش نماینده ی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با بیان تاثیر حضور مدارس علمیه در تعالی اجتماعی علمای دینی را منشا خیرات و عامل شکل گیری فرهنگ دینی و قوام اخلاقی در جامعه برشمرد.


آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه سرمایه گذاری در فراگیری علوم دینی می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی و بالندگی جامعه ختم شود گفت: پیام مراکز علمیه اسلامی در کشور تاکید بر آراستگی به فضایل انسانی است و مادامی که به این مهم توجه شود جامعه در برابر ناهنجاری ها مقاوم خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان به آثار پر برکت حوزه در عصر کنونی اشاره کرد و افزود: حوزه ها و مدارس علیمیه ستون مهم انقلاب است و علمای دینی در شکوه و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاثیر مستقیم داشتند.

وی لزوم توجه به رسالت طلبگی را به طلاب خاطر نشان کرد و گفت: تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و عمق بخشیدن به باورها وظیفه ی بزرگ طلاب علوم دینی است .

حجت الاسلام پایدار مدیر حوزه های علمیه برادران استان اظهارداشت: در حوزه های علیمه استان دوره های مقدماتی تا سطح دوم حوزوی تدریس می شود در سال تحصیلی پیش رو حدود 500 طلبه در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت به تحصیل علوم دینی مشغول می شوند.

بگفته وی 120نفر از این طلاب امسال وارد حوزه های علمیه ی استان می شوند.

انتهای پیام/د

]غاز سال تحصیلی حوزه های علمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.