سازمان حج و زیارت در هفته ای که گذشت؛

86 هزار و 300 زائر ایرانی در سرزمین منا مستقر شدند/ شناسایی هویت 11 پیکر مفقود شده در حادثه منا تا هفته آینده

مهم ترین اخبار حج و زیارت در هفته ای که گذشت را با یک کلیک مشاهده کنید

به گزارش حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حج و زیارت در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

86هزار و 300 زائر ایرانی در سرزمین منا مستقر شدند

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: عملیات انتقال 86 هزار و 300 زائر ایرانی از سرزمین عرفات به مشعر و منا تا تاریخ دهم شهریورماه انجام می شود.

ارائه خدمت ۸۵ مجموعه پزشکی در عرفات به حاجیان ایرانی

کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: در بیمارستان صحرایی ایرانیان در عرفات 85 مجموعه پزشکی خدمات ارائه می دهند.

زایران ایرانی لباس احرام از تن درآورند

نصرالله فرهمند مدیرعملیات حج اعلام کرد: همه کاروان‌های حجاج کشورمان " رمی جمرات " در روز دهم ذی الحجه را انجام دادند و در خیمه‌های منا مستقر هستند.

زائران ایرانی مشکلی در رمی جمرات و منا نداشتند

محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: از ساعت پنج صبح شنبه یازدهم شهریور ماه برابر با یازدهم ذی الحجه، تمام کاروان های حجاج ایرانی با نظم خاصی به جمرات عزیمت کردند و به حمدالله پس از رمی جمرات با آرامش به چادرهای خود بازگشتند.

زائران ایرنی منا در سلامت هستند

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: زائران ایرانی مستقر در منا، مشکلی ندارند و گزارش تیم‌های پزشکی مستقر در درمانگاه مرکزی حکایت از آن دارد که روند امور طبیعی بوده است.

پیگیر پرونده شهدای منا برای ادای حقوق بازماندگان هستیم

سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اقدامات و پیگیری های انجام شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص این حادثه را یادآور شد و گفت : او به همراه رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر در ملاقات ها موضوع را پیگیری کرده و این پیگیری‌ها برای ادای حقوق بازماندگان ادامه خواهد یافت.

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری حج مطلوب زائران در سال های آینده

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در حاشیه مراسم یادبود شهدای مظلوم منا و مسجدالحرام اظهار داشت:برنامه زمانبندی تنظیم شده برای حرکت حجاج ایرانی از چادر‌های منا به سمت جمرات در دو روز نخست به خوبی اجرا شد و نتایج مطلوبی به همراه داشت.

فوت ۱۳ زائر ایرانی از آغاز عملیات حج 96 تاکنون

کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت:با فوت یک زائر دیگر تعداد زائران ایرانی که از آغاز عملیات حج 96 تاکنون فوت کرده‌اند به 13 نفر رسید.

حجاج از فردا (14شهریورماه) به کشور باز می گردند

محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پایان موسم حج اظهار کرد:با توجه به پایان موسم حج سال جاری و بازگشت توام با سلامت همه حجاج از منا به مکه مکرمه پروازهای بازگشت حجاج به کشور از آغازین ساعات صبح سه شنبه چهاردهم شهریور ماه از فرودگاه جده آغاز می‌شود و همزمان از4شنبه خروج حجاج از مکه مکرمه همزمان به سمت مدینه منوره و فرودگاه جده انجام می شود.

شناسایی هویت 11 پیکر مفقود شده در حادثه منا تا هفته آینده

حمید محمدی رِئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: پیش از ایام تشریق با هماهنگی وزارت حج و صحه عربستان، آزمایش DNA انجام شد که مطابق گفته مقامات سعودی، پاسخ‌دهی فرایندی حدودا 15 روزه دارد که با توجه به زودتر مشخص شود.

مراسم استقبال را در محل زندگی حجاج برگزار کنید

سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه با اشاره به بازگشت حجاج به کشور گفت: با توجه به ظرفیت پایین پارکینگ در فرودگاه امام خمینی (ره) از استقبال کنندگان درخواست می‌کنیم کار استقبال را در محل زندگی حجاج انجام دهند تا از ایجاد راه‌بندان و مشکل در فرودگاه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسته خبری ، حج ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار