‍ جمع آوری ایستگاه های صلواتی فاقد مجوز

محرم امسال ایستگاههای صلواتی فاقد مجوز جمع آوری می شوند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ملانوری فرماندار رفسنجان در جمع مسئولین هیاتهای مذهبی که در محل سالن اجتماعات شهرداری تشکیل گردید گفت: هیئت‌ها قبل از ایجاد ایستگاه صلواتی با تائید و معرفی هیئت باید نسبت به اخذ مجوز لازم از نیروی انتظامی و شهرداری اقدام کنند.

وی افزود: این تصمیم به‌منظور ساماندهی و پیشگیری از حوادث و تبعات احتمالی ایستگاه‌های صلواتی اتخاذ شده و در صورت نداشتن مجوز ایستگاه های صلواتی از طریق مراجع قانونی جمع‌آوری‌ می‌شود و مسئولیت ایستگاه صلواتی با هیئت‌امنای هیئت معرفی کننده است.

فرماندار رفسنجان با تأکید بر اینکه ذاکران اهل‌بیت(ع) در روضه‌خوانی و نوحه‌سرایی‌ها باید بر محتوا و آهنگ اشعار خود دقت لازم را داشته باشند گفت: استفاده از ابزارآلات نامتعارف موسیقی در مراسمات عزاداری که درشان اباعبدالله حسین(ع) نیست و نباید از آن بهره گرفت.

وی افزود: رعایت حقوق مردم از اهم واجبات است بنابراین به‌گونه‌ای مراسم عزاداری برگزار شود که به‌هیچ‌وجه مورد نارضایتی مردم نشود و صدای بلندگو و پارکینگ وسایط نقلیه عزاداران باید کنترل شود.

ملانوری افزود: مهم‌ترین وظیفه کنونی ما شناخت راه افکار و اندیشه امام حسین(ع) است ازاین‌رو باید از سخنرانان بخواهیم موضوعات مهمی همچون ظلم‌ستیزی سبک زندگی حسینی، تهاجم فرهنگی، وحدت امت اسلامی را در منابر و سخنرانی‌ها مطرح کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.