شکایت رئیس لالیگا از پی اس جی و من سیتی به اتحادیه اروپا

رئیس لالیگا تهدید کرد از دو باشگاه پاری سن ژرمن و منچستر سیتی ،به اتحادیه اروپا شکایت می کند.

به گزارش خبرنگاردنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان خاویر تباس رئیس لالیگا با انتقاد شدید از ریخت وپاش های دو تیم متمول پاری سن ژرمن و منچستر سیتی گفت چنان چه پاسخ های یوفا به نگرانی های لا لیگا درباره ولخرجی های این دو باشگاه در طول فصل نقل و انتقالات قانع کننده نباشد، پرونده او در بروکسل ،مقر اتحادیه اروپا ، مطرح می کند.


پاری سن ژرمن نیمار برزیلی را با 222 میلیون یورو از بارسلونا جدا کرد و سپس کیلیان امباپه ستاره فرانسوی موناکو را به صورت قرضی و با گزینه خرید قطعی او به قیمت 180 میلیون یورو خدمت گرفت.

یوفا در واکنش به این دو قرارداد تحقیقاتی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا این باشگاه قوانین فیر پلی مالی را نقض کرده است یا نه.

منچسترسیتی نیز به شدت در آخرین پنجره نقل و انتقالات فعال بود و تقریبا 242 میلیون یورو برای خرید بازیکنان مورد نظرش پرداخت.

تباس نیز به این ولخرجی ها واکنش نشان داد و در کنفرانس جهانی Soccerex در منچستر گفت: پی اس جی این سیستم (فیر پلی مالی) را مسخره می کند.

وی با اشاره به مسئله نیمار گفت: اما این (انتقادها) فقط به خاطر نیمار نیست. ما در لالیگا برای حق پخش تلویزیونی سخت تلاش کرده ایم. ما در حال نابودی هستیم و این به چهره این صنعت آسیب می رساند.

تباس که از سال 2013 در لالیگا انقلاب به وجود آورده است، گفت PSG قیمت های بازار را پرداخت نمی کند.
وی با اشاره به ذخایر عظیم گاز قطر، گفت: "تنها کاری که پی اس جی باید بکند این است که شیر گاز را باز کند. این همان کاری است که این تیم طی چهار سال گذشته انجام داده است.

تباس زمین بازی یکسان برای همه باشگاه ها نیست. تیم هایی که برای یک سال تمام از دوپینگ مالی استفاده می کنند و می توانند در لیگ و یا اروپا جام به دست آورند، اگرچه برخی از آنها نیز جام هایی را از دست داده اند.

بنابراین برای قربانیانی که در چارچوب قوانین بازی می کنند عادلانه نیست. ما باید سیستمی داشته باشیم که برای قربانیان عادلانه باشد.، قوانین در کتاب وجود دارد. "
رئیس لالیگا گفت به دنبال محروم کردن پی اس جی از رقابت های اروپایی نیست.


وی گفت:"ما نمی خواهیم آنها را بیرون کنیم (اما) اگر ما هیچ کاری انجام ندهیم، در حال حاضر PSG و منچستر سیتی چنین هستند و در آینده شیخی از بحرین یا یک تاجر مالزی خواهد آمد که" چهره این صنعت را تغییر شکل دهد."
رئیس لالیگا از این که رومن آبراموویچ، مالک چلسی در مخارج خود،
تعدیل کرده است،امیدوار شده است.

تباس اصرار داشت که لیگ اسپانیا به شدت با باشگاه هایی که قوانین مالی را نقض کردند، برخورد کرد.

او گفت: "ما به دلیل برخی از این رفتارها، تیم هایی را به دسته دوم فرستادیم و برخی تیم ها را از مسابقات خارج کرده ایم."
انتهای پیام/


رئیس لالیگا پاری سن ژرمن و منچستر سیتی را به شکایت تهدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار