معاون وزیر تعاون:

83 درصد بنگاه‌های اقتصادی به خصولتی‌ها واگذار شده است

معاون وزیر تعاون گفت: پس از عملیاتی شدن قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، 83 درصد بنگاه‌های اقتصادی به خصولتی ها واگذار شد.

83 درصد بنگاه‌های اقتصادی به خصولتی‌ها واگذار شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر سال 1396 استان خراسان‌رضوی در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید برونسی گفت: تعاونی‌ها باید زنجیره ارزش و مجموعه به هم پیوسته شوند تا قدرت‌شان افزایش یابد، چراکه وقتی یک تعاونی بزرگ ‌شود، می‌تواند در سطوح بالاتر عمل کند.

وی افزود: تنها یک درصد بنگاه‌های اقتصادی پس از عملیاتی شدن قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 به بخش تعاونی واگذار شده‌ است، این در حالی است که 83 درصد بنگاه‌های اقتصادی به بخش عمومی غیردولتی و آنچه در ادبیات اقتصادی ما به خصولتی معروف شده و 16 درصد به بخش خصوصی واگذار شده‌ است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حوزه تعاون‌ها، تعاونی‌های صنایع‌دستی یکی از گلوگاه‌های قابل توجه برای فروش و بازارسازی است.

وی با اشاره به اینکه مجامع عمومی تعاونی‌ها نباید سالانه و صوری برگزار شود، افزود: جلسات مجمع عمومی باید سه‌ماهه باشد و گزارش داده شود و اعضا در این نشست‌ها مشارکت کنند، چراکه در دنیا از تعاون به عنوان یک نهضت با هیجان، تکاپو، تلاش نام برده می‌شود.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشنواره تعاونی های برتر خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.