تحقق اقتصاد مقاومتی با فعالیت دربخش تعاون

استاندار خوزستان گفت: فعالیت کردن در بخش تعاون همان تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت دانایی محوری است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: برای ایجاد و خلق ثروت در جامعه باید از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد بخش خصوصی و فعالیت به صورت تعاونی حرکت کرد.


شریعتی افزود: با ایجاد سرمایه اجتماعی که همان داشتن رابطه قوی و موثر با سرمایه گذاران تمام دنیا است می توان به سرمایه اقتصادی دست یافت.


استاندار خوزستان بیان کرد: یکی از اهداف اقتصاد تعاونی گسترش عدالت اجتماعی در جامعه است تا همه مردم از حداقل های زندگی برخوردار شوند.


شریعتی با اشاره به معرفی چهار تعاونی از استان به عنوان تعاونی های برتر کشور، اظهار کرد: این مهم نشان دهنده برجستگی وشاخص بودن فعالیت های تعاونی ها استان در سطح ملی است.


وی گفت: گسترش دادن وام های کم بهره و بدون بهره در مناطق روستایی و روستاهای مرزی یکی از برنامه های مهم دولت برای تقویت فعالیت تعاونی ها در روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق است.


استاندار خوزستان افزود: دولت 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال در روستاهای استان در نظر گرفته که بعد از تاییدیه نهایی این اعتبار از سوی دولت سهم اعتباری استان از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.


شریعتی گفت: این کار برای مهاجرت معکوس از روستاها انجام می گیرد و باعث ایجاد اشتغال مولد در روستاها می شود.


انتهای پیام/م

تعاون عامل اشتغال در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.