بیداری روحیه شهادت‌ طلبانه با نوحه خوانی مداحان

نوحه باید روحیه شهادت‌ طلبانه را در جوانان بیدار کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حاج منصور ارضی مداح اهل بیت عصمت و طهارت در همایش مداحان و شاعران مازندران گفت: شاعران و مداحان نیز باید بتوانند یادآور یاد و نام شهدا بوده نه اینکه به دنبال کسب شهرت و یارکشی در هیأت‌ ها باشند.

وی با بیان اینکه حریم هیأت مهم ‌ترین بعد جالب توجه برای شاعران و مداحان است، افزود: شاعر با توسل به مناجات و زیارت و ادعیه می ‌تواند به توهمات و خیالات خود مسلط شده در نتیجه آنچه نذر دین است را از آنچه نیست جدا می ‌کند.

این مداح اهل بیت گفت: دسترسی به دعاها برای مناسبت‌های مختلف آسان ‌ترین چیزی است که هر فرد به‌راحتی می‌ تواند با خواندن و توجه و شب زنده ‌داری ریشه خدایی پیدا کند.

ارضی با بیان اینکه محرم امسال مصادف با هفته دفاع مقدس است، افزود: امسال باید با روضه و شعر در زمینه جهاد و شهادت‌طلبی و زنده کردن شهادت، حرف خدا را زنده نگه داریم.

مداح اهل بیت عصمت و طهارت گفت: با توجه به اینکه هیچ روضه ‌ای اشتباه نیست و این از واقعیت‌ هایی است که هیچ شک و شبهه ‌ای در آن نمی‌رود ولی باید نوحه باید روحیه شهادت ‌طلبانه را در جوانان بیدار کند که هیأت‌ها باید زمینه فرهنگ ‌سازی را آماده کنند.

انتهای پیام/ م

نقش نوحه خوانی مداحان در تقویت روحیه شهادت‌ طلبانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار