ریاست جمهوری افغانستان:

پاکستان گروه‌های تروریستی را اخراج و یا به مذاکره با افغانستان وادار کند

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد در صورت ادامه حمایت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی تنش در روابط دو کشور تشدید می‌شود، پاکستان یا گروه‌های تروریستی را از کشورش بیرون و یا هم آنها را به مذاکره با دولت کابل وادار کند.

پاکستان گروه‌های تروریستی را اخراج و یا به مذاکره با افغانستان وادار کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «نجیب آزاد» معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که اگر پاکستان به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه دهد و با افغانستان صلح نکند، علاوه بر تشدید تنش در روابط دو کشور، فشار‌های جهانی بر اسلام‌آباد نیز افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که هفته گذشته اشرف غنی گفته بود که افغانستان برای مذاکرات همه جانبه با پاکستان آمادگی دارد زیرا صلح با پاکستان در برنامه ملی این کشور قرار دارد.

معاون سخنگوی اشرف غنی اظهار داشت: اعلام آمادگی اشرف غنی برای مذاکره با پاکستان بر اساس استراتژی جدید واشنگتن صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد که صلح با پاکستان به معنی این است که یا پاکستان گروه‌های تروریستی را از خاک خود بیرون کند و یا آنها را قانع کند تا با حکومت افغانستان وارد گفت‌وگوهای صلح شوند.

نجیب آزاد پیشنهاد اشرف غنی برای مذاکره را فرصتی خوبی برای پاکستان دانست تا با افغانستان صلح کند.

از سوی دیگر، «اسماعیل‌قاسم‌یار» مشاور شورای عالی صلح افغانستان نیز گفته که اگر پاکستان برای مذاکرات سیاسی آمادگی نشان دهد این مذاکرات بین دولت‌ها صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد که اگر طالبان و یا سایر گروه‌های مخالف مسلح دولت حاضر به مذاکره شوند رهبری این روند را شورای عالی صلح افغانستان به عهده خواهد گرفت.

در حالیکه ارتش پاکستان به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم است، اما این کشور همواره فعالیت گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح دولت افغانستان در خاک خود را رد کرده است.

پس از اظهارات تند مقامات آمریکایی علیه اسلام‌آباد به خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی گروه «بریکس» که کشورهای متحد پاکستان نیز در آن عضو هستند از پاکستان خواسته تا به حمایت از تروریسم پایان دهد.

گروه بریکس که متشکل از کشورهای روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی است با انتشار بیانیه‌ای تعدادی از گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح دولت افغانستان در خاک پاکستان را نام برده و از این کشور خواسته تا آنها را سرکوب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار