دری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

میزان ماندگاری داروسازان در مناطق محروم براساس تعهد خدمتی است

دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: میزان ماندگاری داروسازان در مناطق محروم براساس تعهد خدمتی تعریف شده و متاسفانه اکنون این مقوله کمرنگ شده است.

میزان ماندگاری داروسازان در مناطق محروم بر اساس تعهد خدمتی استمحمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در حال حاضر تعداد فارغ التحصیلان رشته داروسازی مشکلی را برای آینده این رشته ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: اگر وضع به همین صورت ادامه یابد می‌تواند نگرانی‌هایی را ایجاد کند در حالی که به طور کلی رشته داروسازی در بخش‌های مختلف درمان و سلامت کشور مفید و موثر است.

وی بیان کرد: میزان ماندگاری داروسازان در مناطق محروم بر اساس تعهد خدمتی تعریف شده که در دوره‌های قدیم این تعهد و خدمت پررنگ‌تر بود که متاسفانه اکنون این مقوله کمرنگ شده است.

دری با اشاره به اینکه افزایش تعداد پزشکان، پیراپزشکان و گروه‌های پزشکی در کشور انجام شده، ولی باید تعریف بهتری از آنها صورت بگیرد، گفت: باید تمرکززدایی از حرفه پزشکی انجام شود که برای اجرای این مهم بهتر است از مناطق محروم این کار صورت گرفته تا اعضای خدمت کننده در حوزه داروسازی بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه قوانین باید در حوزه دارو به روز شود تا استفاده مطلوب‌تری در مناطق محروم داشته باشیم، افزود: جامعه داروسازان وسیع و بزرگ است که در بخش صنعت، توزیع، پژوهش و ایجاد دانش‌های فنی در ساخت دارو و عرضه خدمات دارویی در داروخانه‌ها فعالیت می‌کنند.

دبیر انجمن داروسازان تهران یکی از دغدغه اصلی جامعه داروسازان را مسئله اقتصادی دانست و گفت: قوانینی که تصویب شده باید به اجرا برسد، زیرا بر اساس قانون، شرکت‌های بیمه‌گر باید پس از ۶۰ روز بدهی خود را پرداخت کنند که این قانون از طرف مجلس به تصویب رسیده است که اگر این کار صورت می‌گرفت معضلات حرفه‌ای تا ۸۰ درصد برطرف می‌شد.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم در سال جدید کاری و آغاز فصل نوین وزارت بهداشت، پرداخت بدهی و مطالبات از بیمه‌ها و بیمارستان‌های دولتی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای پیام /

 داروسازان براساس تعهد خدمتی در مناطق محروم حضور پیدا می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
لطفا فکری به حال ما داروسازان بکنند این مسوولان ..مناطق محروم شرایط خوبی نداره
آخرین اخبار