طرح ملی نماد اجرا می شود

طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در سی و نهمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات چهارمحال و بختیاری با حضور قاسم سلیمانی استاندار، تسهیل در روند عملیاتی کردن طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) و طرح ارائه آموزش‌های سبک زندگی به سربازان در استان به تصویب رسید.

تدوین برنامه جامع پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای سلامت اجتماعی در دو برش یک ساله و پنج ساله در چهارمحال و بختیاری، از دیگر مصوبات این نشست بود.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری، وحدت رویه، تعامل و همدلی موجود بین مسئولان اجرایی و قضایی و همکاری با مردم را عامل سرعت در روند دستیابی به اهداف توسعه‌ای بیان و از عملکرد مطلوب مجموعه دادگستری و فرماندهی انتظامی استان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، تأمین امنیت، مبارزه با مواد مخدر و کنترل مسائل اجتماعی و قضایی در چهار سال اخیر قدردانی کرد.

سید عبدالله موسوی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: این استان از نظر جرایم کیفری در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی ورودی پرونده به مراجع قضایی استان افزود: استفاده از نظرات کارشناسی در برنامه ریزی‌های مربوط به پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات باید مورد توجه تمامی مسئولان استانی باشد.

سید عبدالرحمان توفیقیان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون تعداد زندانیان زندان‌های استان از دو هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۱۳۹۴ به یک هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: ۶۰ درصد ورودی زندان‌های چهارمحال و بختیاری جرم اولی هستند.

گفتنی است: طرح ملی «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در ۱، ۲ مدرسه شهرستان فارسان و ناحیه یک شهرستان شهرکرد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.