وعده کره شمالی درباره ارسال هدیه‌های بیشتر برای آمریکا، موجب وضع تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ می‌شود

در پی تهدید کره شمالی علیه آمریکا به سبب اقدامات تحریک‌آمیز این کشور، احتمال افزایش تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز نوشت: در حالی که قدرت‌های جهانی به دنبال یافتن راه حلی هستند تا به آخرین آزمایش هسته ای پیونگ‌یانگ واکنش نشان دهند، یک دیپلمات کره شمالی روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد کشورش آماده است که «بسته های هدیه بیشتری» را برای آمریکا بفرستد.

«هان تائه سونگ»، سفیر کره شمالی در مقر سازمان ملل، در ژنو با تأیید موفقیت آمیز بودن ششمین آزمایش هسته ای این کشور اعلام کرد: «اقدامات دفاعی کشور من، بسته های هدیه ای برای کشور آمریکا بوده است. آمریکا تا زمانی که به اقدامات تحریک آمیز بی پروایانه و تلاش های بیهوده برای اعمال فشار بر جمهوری دموکراتیک خلق کره ادامه دهد، بسته های هدیه بیشتری هم دریافت خواهد کرد.»

«نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، هم روز دوشنبه مدعی شد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با انجام آزمایش های موشکی و هسته ای مختلف، برای جنگ التماس می کند.

رویترز در ادامه نوشت: وی همچنین از اعضای 15 نفره شورای امنیت خواست شدیدترین تحریم های ممکن را علیه کره شمالی اعمال کنند تا این کشور از اجرای اقدامات تحریک‌آمیز دست بکشد. به عقیده نیکی هیلی، شاید اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی نتواند تغییری در رفتار این کشور ایجاد کند؛ اما دست کم بودجه لازم برای انجام آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ را کاهش می دهد.

این در حالیست که سفیر روسیه در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد: «درخواست آمریکا از شورای امنیت برای رأی گیری در خصوص اعمال تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ کمی زودهنگام است. فکر نمی کنم بتوان سریع در این خصوص تصمیم گیری کرد.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، هم پیشتر اعلام کرد اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ همانند جاده‌ای به ناکجا آباد است.

برخی دیپلمات های دیگر آمریکا هم اعلام کردند شورای امنیت باید با ممنوعیت صادرات نساجی کره شمالی، محدود کردن خطوط هوایی و توقف عرضه ذخایر نفتی به دولت و ارتش این کشور به پیونگ یانگ فشار بیاورد.

اما به نوشته رویترز به نظر می رسد اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی هیچ تغییری در برنامه های هسته ای این کشور ایجاد نکرده است.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین آزمایش هسته ای را انجام داد. رسانه های کره شمالی با موفقیت‌آمیز توصیف کردن این آزمایش اعلام کردند که این یک بمب هیدروژنی بود که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد.


انتهای پیام/

امکان تحریم بیشتر پیونگ‌یانگ در پی تهدید جدید کره شمالی علیه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهونه
۱۰:۴۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
خوشا به غیرت کره شمالی و رییس جمهورش اگر همه این کارهایشان به قول معروف سیابازی نباشه! ای کاش کره شمالی کشوری مسلمان بود و اینهمه شجاعت و جسارت داشت و یکبار برای همیشه بساط آمریکا و حامیانش را از روی زمین برمیداشت.
آخرین اخبار