موگرینی بر عضویت کشورهای بالکان غربی در اتحادیه اروپا تاکید کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت مسیر کشورهای بالکان غربی به سمت عضویت در این اتحادیه غیر قابل برگشت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوازدهمین دوره اجلاس مجمع راهبردی «بلد» در اسلوونی گفت: مسیر کشورهای بالکان غربی به سمت اتحادیه اروپا غیر قابل برگشت است.
 
وی در ادامه این مجمع راهبردی در شهر بلد اسلوونی افزود: هر یک از شریکان اتحادیه اروپا در منطقه بالکان غربی دارای آینده خوبی در اتحادیه اروپا هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه موضوع عضویت کشورهای بالکان غربی از موضوعات اصلی گفت وگو با مخاطبین اسلوونی در این اجلاس بوده است، گفت که بایستی با یکدیگر برای نحوه پیشرفت منطقه به سوی اتحادیه اروپا فعال باشیم.
 
موگرینی گفت: برای من روشن است که تمامی کشورهای بالکان در نهایت بخشی از اتحادیه اروپا خواهند بود.
 
وی خاطر نشان کرد که بیش از 13 سال پیش در سولون عضویت تمامی کشورهای بالکان در اتحادیه اروپا وعده داده شد و تمامی 28 کشور عضو شورای اروپا در مارس امسال نیز بدون تردید بر این امر تاکید داشتند.
 
موگرینی همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان دوره کنونی کمیسیون اروپا یعنی تا دو سال آینده عملا گام های قابل توجهی در 6 کشور بالکان غربی به سوی اتحادیه اروپا برداشته خواهد شد. مسیر این کشورها به سمت اتحادیه اروپا غیرقابل برگشت است.
 
بروکسل تلاش دارد که ثبات و صلح پایدار در منطقه بالکان غربی با عضویت تمامی کشورهای منطقه تضمین شود. کشورهای کرواسی، اسلوونی، رومانی و بلغارستان تا کنون از منطقه بالکان از اعضای اتحادیه اروپا هستند و کشورهای صربستان، بوسنی و هرزگوین، آلبانی، مقدونیه و مونته نگرو در این سمت گام بر می دارند.
 
دوازدهمین دوره از اجلاس سالیانه مجمع راهبردی «بلد» (BSF) به عنوان یک همایش پیشرو در منطقه مرکز و جنوب شرق اروپا، بعدازظهر دوشنبه 13 شهریور ماه با شعار «حقیقتی نو» آغاز به کار کرد و امروز بعد از دو روز فعالیت به کار خود پایان داد.
 
انتهای پیام/  

موگرینی: مسیر پیوستن کشورهای بالکان غربی به اروپا، بی بازگشت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار