ترامپ: اميدوارم کنگره قانون مهاجرت را اصلاح کند

رئیس جمهور آمریکا درباره لغو قانون حمایت از مهاجران غیرقانونی (داکا) ابراز امیدواری کرد کنگره با آن موافقت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره لغو قانون حمایت از مهاجران بدون مجوز (داکا) گفت: ما واقعا چاره ای نداشتیم و فکر می کنم این تصمیم نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.
 
وی افزود: من با آنها احساس همدردی می کنم اما امیدوارم تا کنگره قانون مهاجرت را اصلاح کند. رئیس جمهوری آمریکا قانون داکا را که از اخراج حدود هشتصد هزار مهاجر غیرقانونی پیش گیری می کرد، لغو کرد. این برنامه که در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا ایجاد شد، از مهاجران غیرقانون که در زمان کودکی وارد آمریکا شده بودند، حمایت و از اخراج آنان پیشگیری می کرد.
 
جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا که امروز لغو داکا را به صورت رسمی اعلام کرد، گفت: نمی توانیم هرکسی را که می خواهد وارد کشور شود تایید کنیم؛ چراکه این سیاست مرزهای باز است و مردم آمریکا به درستی با آن مخالفت کرده اند. این اتفاق در حالی رخ داد که پل رایان رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گذشته از ترامپ خواست تا این قانون را که امکان کار و تحصیل هزاران تن را فراهم می کند، لغو نکند.
 
رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که از زمانی که به کاخ سفید آمده است در حدود یک میلیون و دویست هزار شغل ایجاد کرده است.
 
وی افزود: سعی می کنیم بر اشتغال زایی بیافزاییم و در نتیجه موجب شکوفایی اقتصادی شویم. رئیس جمهور آمریکا گفت: پرداخت مالیات در کشور ما بیشتر از هر کشور دیگری است، اما نظام آن عادلانه نیست و قانون پرداخت مالیات باید اصلاح و ساده سازی شود.
 
ترامپ یادآور شد: در مرحله نخست باید میزان از مالیات برای خانواده های طبقه متوسط کاسته شود، بنابراین فقط اصلاح قانون مالیاتی نیست، بلکه باید از میزان آن کاسته شود. کاهش مالیات سبب ایجاد میلیون ها شغل خواهد شد. ترامپ گفت، معتقدم در حدود چهار هزار میلیارد دلار سرمایه در خارج از مرزهای کشورمان داریم که باید آنها را به داخل آمریکا هدایت کنیم.
 
انتهای پیام/  

ترامپ امیدوار به تصویب قانون مهاجرت در کنگره است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار