فرانس24: اخراج مهاجران ضربه سنگينی بر اقتصاد آمريکاست

شبکه فرانس 24 اعلام کرد اخراج مهاجران غیرقانونی از سوی دولت ترامپ، ضربه سنگینی به اقتصاد این کشور می زند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اخراج نسل جوان مهاجرانی که با تصمیم والدین شان به آمریکا رفته اند، ضربه سنگینی به آینده اقتصاد این کشور وارد خواهد کرد.
 
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار با اعلام این مطلب گزارش داد: دونالد ترامپ قصد اخراج مهاجران را دارد. این مهاجران زمانی که کودک بوده اند به آمریکا مهاجرت کرده اند.
 
باراک اوباما تحت شرایطی خاص به این مهاجران اجازه اقامت در آمریکا را داد اما رئیس جمهوری جمهوریخواه قصد دارد طبق وعده های انتخاباتی خود، این اجازه را از مهاجرانی که تعدادشان هشتصد هزار نفر تخمین زده می شود، سلب کند.
 
گزارشگر این شبکه در واشنگتن گفت: زمانی که دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، روی مسئله مهاجرت و قانون مداری در مورد کسانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده اند، تاکید می کرد.
 
این مهاجران در نوجوانی و زمانی که سن بسیار کمی داشته اند به آمریکا مهاجرت کرده و از حقوق برنامه ای موسوم به داکا برخوردار بوده اند. این برنامه در دوران باراک اوباما به اجرا گذاشته شد و به این مهاجران اجازه ادامه حضور قانونی در خاک آمریکا را می داد.
 
حقیقت این است که این افراد در زمان مهاجرت به آمریکا تصمیم گیرنده نبوده اند و توسط والدین شان به آمریکا آورده شده اند. ایده محافظت از این مهاجران و جلوگیری از اخراج آن ها تحت شرایطی خاص از مفاد برنامه داکا بود اما لغو این برنامه از وعده های ترامپ بود.
 
تمهید لغو برنامه داکا مسئله ای پرمشاجره است و باید دید که برای اجرایی کردن آن چه توضیحاتی مطرح خواهد شد. البته هنوز این توضیحات ارائه نشده است. باید توجه داشت که در دولت حاکم بر آمریکا تصمیم گیری ها در لحظات آخر تغییر می کنند و هیچ چیز معلوم نیست اما به هر ترتیب اعلام این تصمیم بسیار بحث برانگیز خواهد شد.
 
مجری سوال کرد: این نسل از مهاجران در اقتصاد آمریکا ادغام شده اند. اخراج این مهاجران ضربه جدی بر اقتصاد آمریکا نیست؟ گزارشگر گفت: بله. قطعا همین طور است. چرا که یکی از شرط های برخورداری از برنامه داکا تحصیل و داشتن شغل بود.
 
بر اساس آمار ها نود و هفت درصد از نسل جوان مهاجران در آمریکا مشمول این برنامه بودند. از این رو تبعات اقتصادی اخراج این مهاجران بسیار جدی خواهد بود، به ویژه در ایالاتی که این مهاجران پرشمار هستند.
 
انتهای پیام/  

ضربه سنگینی که اخراج مهاجران به اقتصاد آمریکا وارد می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار