حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

اقدامات تکفیری ها نتیجه ای جز اسلام هراسی ندارد/ منتقدان سیاسی پس از تحقیق انتقاد کنند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: افکاری که تکفیری ها در چند سال گذشته داشته اند و اقدامات تروریستی آنان جواب نمی دهد و به ضرر امت اسلامی است.

اقدامات تکفیری ها نتیجه ای جز اسلام هراسی ندارد/ منتقدان سیاسی پس از تحقیق انتقاد کنندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: طی ملاقات هایی که با روسای بعثه ها و شرکت های طرف قرارداد با سازمان حج و زیارت داشتیم، به طور صریح به من اعلام کردند که به دلیل تعامل مثبت جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها علاقه مند هستند تا با این حوزه کار کنند.

وی ادامه داد: در هیچ جایی از سوی مردم عربستان و زائران سایر کشورها رفتار نامناسبی با حجاج ایرانی دیده نشده که این امر بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: مسئولان و افرادی در کشور اگر می‌خواهند تحلیل سیاسی انجام دهند، قبل از آن باید براساس مستندات دقیق و حقیقی دست به این کار بزنند، اینکه می گویند (اگر ایرانی ها به حج بروند ممکن است از ناحیه حکومت مسئله ای پیش نیاید، اما یکسری حرکت های مردمی اتفاق می افتد) ما دقیقا ضد این گفته‌ها را مشاهده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: این امر به دلیل این است که حرف هایی که جمهوری اسلامی می زند محقق خواهد شد، همچنین افکاری که تکفیری ها در چند سال گذشته داشته اند و اقدامات تروریستی آنان جواب نمی دهد و به ضرر امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: امروزه همه کشورها این حقیقت را دریافته و فهمیده اند که این گونه تفکرات نمی تواند در جهان جا باز کند و این اقداماتی که انجام داده اند، نتیجه ای جز اسلام هراسی ندارد.

حجت الاسلام قاضی عسکر تاکید کرد: قبلا که می گفتیم بحث شیعه و سنی یک طرح انحرافی است و یک مسئله واقعی نیست و امروز این مطلب برای عراق و سایر کشورها کاملا محسوس است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: کشورها به خوبی می دانند که بحث داعش و تکفیری ها، بحث شیعه و سنی نیست، بلکه این ها مزدوران آمریکایی هستند که یکسری اقدامات را انجام می دهند و بیشترین آسیب را به اصل سنت وارد می کنند. اما اکنون متوجه شدند افکاری که جمهوری اسلامی نسبت به تقریب مذاهب ارائه می کرد، حقیقت داشته است.

حجت الاسلام قاضی عسکر خاطر نشان کرد: من در مسجدالحرام و مسجدالنبی مکرر دیده ام که زائران کشورهای دیگر با محبت، صمیمیت با ما رفتار و نسبت به جمهوری اسلامی ابراز علاقه می کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه زائران ایرانی نیز می گویند ما در عربستان هر جا رفته ایم، برخورد نامناسب از سوی مردم عربستان و دیگر کشورها با ما نشده است، گفت: امیدواریم این تفکر در کشور زمینه ساز افزایش ارتباطات شود و البته اختلافاتی وجود دارد که حتما با گذر زمان برطرف خواهد شد و خاطرات تلخ از ذهن مردم به راحتی پاک نخواهد شد، اما قابل حل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار