مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) خبرداد:

پاسداشت 50 سال مجاهدت 7 عالم برجسته دینی در آران و بیدگل

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) گفت: همایش پاسداشت 50 سال مجاهدت 7 عالم برجسته دینی شهرستان آران و بیدگل همراه با بزرگداشت 33 شهید روحانی این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جواد تکیه  اظهار داشت: در آستانه عید غدیر خم، عید ولایت و امامت و سالروز نزول آیه تبلیغ و اکمال دین و قیام 17 شهریور، همایش پاسداشت 50 سال مجاهدت 7 عالم برجسته دینی آران و بیدگل همراه با بزرگداشت 33 شهید روحانی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم، پنج شنبه 16 شهریورماه 96 پس از نماز مغرب و عشا در صحن جنوبی حرم مطهر حضرت محمدهلال ابن علی(ع) با حضور آیت‌الله قربانعلی درّی نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) خاطرنشان کرد: در این مراسم از حجج‌الاسلام حبیب‌اله قاسمی‌راد، مصطفی صمدی‌راد، عباس یوسفیان، سید فضل‌اله طاهایی، محمد ناصریان، احمد خرم آبادی و سلیمان اقبالی تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آران و بیدگل از معدود شهرهای به پا خاسته در حمایت از امام راحل در 15 خرداد 42 و دارای سابقه خروش انقلابی در قیام خونین 17 شهریور 57 است، اظهار داشت: این عالمان، از روحانیون مورد وثوق شهرستان هستند که در مبارزات انقلابی مردم آران و بیدگل با رژیم ستم‌شاهی به‌ ویژه در این دو قیام و پس از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌ سزایی داشته‌اند.

تکیه به نقش روحانیت در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: علاوه بر سوابق انقلابی این عالمان و مبلغان دینی، 3 تن از آنان پدران یک یا دو شهید دوران دفاع مقدس هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این روحانیون، با تلاش‌های مستمر در جهت تبلیغ و ترویج معارف اسلام و مکتب تشیع، تلاش‌های وافری داشته‌اند و بیش از 50 سال سابقه فعالیت ارزنده دینی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد شهرستان آران و بیدگل دارند.

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) اضافه کرد: این عالمان دینی منشأ آثار و برکات فراوانی در شهرستان آران و بیدگل بوده‌اند و این پاسداشت، گام عملی برای شناساندن این انوار معنوی و الگو‌های دینی به نسل جوان و نوجوان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.