راه اندازی دانشگاه کارآفرینی در کشور

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از تاسیس دانشگاه کارآفرینی در آینده ای نزدیک در کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حمید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در رشت در جمع اساتید دانشگاه گیلان افزایش مراکز رشد و خلاقیت را از اولویت های وزارتخانه اش اعلام کرد و گفت: این وزارتخانه برای افزایش توانمندی جوانان و آموزش علمی شغل آفرینی ،به زودی  دانشگاه کارآفرینی را در کشور تاسیس خواهد کرد.

وی آموزش آکادمیک را یکی از ارکان رونق اقتصاد و بالندگی صنعت دانست و گفت: آموزش عمومی در حوزه  تولید و سرمایه گذاری می تواند به بهبود فعالیت های این بخش کمک کند.

 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری درادامه با بیان اینکه بهبود جایگاه علمی ایران در مجامع بین المللی و ارتقاء سطح علمی کشور در دستور کار اصلی این وزارت خانه قرار گرفته است تصریح کرد: امسال بیش از 8 هزار میلیارد تومان به مراکز تحقیقاتی کشور اختصاص داده شده که 30 درصد آن به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اختصاص یافت.

 احمدی پژوهش را فرصتی ارزشمند برای رشد و شکوفایی علمی کشور دانست و افزود: تا کنون 34 صندوق پژوهش و نوآوری در کشور با هدف حمایت از تحقیق و پژوهش در کشور تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز علمی کشورمان در بخش های مهندسی اقیانوس ، هوا فضا، شیمی،  نانو، فیزیک هسته ای و صنایع به رشد قابت توجهی رسیده اند.

رییس دانشگاه گیلان نیز در این نشست با اشاره به وجود پژوهشکده های مهم کشور در گیلان گفت : مرکز تحقیقات بین المللی تاس ماهیان خزر ، مرکز تحقیقات برنج کشور و مرکز تحقیقات چای از جمله مراکز استراتژِیک کشور هستند که وجود آنان در گیلان نشانه مهم بودن این استان در مباحث پژوهشی است.

احمد رضی تصریح کرد: تقویت زیر ساخت ها و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه گیلان ، ساخت آزمایشگاه مکانیک ، آزمایشگاه خاک ، شیمی ،نانو فیزیک و صنعت بخشی از برنامه های دانشگاه گیلان در بخش پژوهش است . 

 

انتهای پیام/م.ع

راه اندازی دانشگاه کارآفرینی به زودی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.