افغانستان نیروهای ویژه را برای مقابله با طالبان دو برابر می‌کند

ژنرال‌های آمریکایی می‌گویند، کماندوهای مسلح به راکت اندازهای پیشرفته در افغانستان برای هدف قرار دادن تانک‌ها و به خدمت گرفتن نیروهای بسیار آموزش دیده توسط ارتش افغانستان، طالبان را نگران کرده است.

افغانستان نیروهای ویژه را برای مقابله با طالبان دو برابر می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این افراد جدید در فرماندهی عملیات ویژه ارتش افغانستان قرار است به زودی به خط مقدم نبرد با طالبان در این کشور ملحق شوند و در کنار نیروهای جدید آمریکایی که قرار است به این کشور بروند، با طالبان مبارزه کنند.

پایگاه سابق شوروی در نزدیکی کابل یکی از دو پایگاه آموزشی برای نیروهای افغان است و "اردوگاه مورهد" نام دارد که محلی برای رزمایش‌های نظامی نیروهای افغان در برنامه تحت نظارت نیروهای بین‌المللی تحت امر آمریکاست. این پایگاه قبل‌تر اردوگاه آموزشی طالبان بود.

یکی از کماندوهای این اردوگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: شما می‌دانید که وظیفه ما به دام انداختن نیروهای طالبان است. آنچه که من می‌گویم این است که ما به دنبال افراد بد می‌گردیم تا آنها را از میان برداریم.

در حالیکه فرماندهی عملیات ویژه افعان تنها هفت درصد از نیروهای امنیت و دفاع ملی افغان را تحت پوشش دارد اما در ۸۰ درصد از عملیات برای مقابله با طالبان حضور داشته و در این عملیات مورد حمایت نیروهای آمریکایی و خارجی بوده‌ است.

اما در حالیکه پیشرفت‌های داعش و طالبان در داخل افغانستان گسترش یافته، این نگرانی وجود دارد که این نیروهای ویژه افغان در رویارویی با این گروه‌های تروریستی و شبه نظامی خسته شوند.

ژنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت:‌ این حقیقت دارد که نیروهای ما خسته می‌شوند. آنها در حال حاضر با نیروهای متخاصم روبه‌رو هستند و باید با آنها مبارزه کنند تا از پیشروی آنها جلوگیری کنند.

اوایل سال جاری میلادی، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دستور داد تا در یک بازه زمانی چهار ساله تانک‌های ارتش دو برابر و نیروهای هوایی ارتش افغانستان هم تقویت شود.

از زمان پایان حضور نیروهای ناتو تحت امر آمریکا در افغانستان در دسامبر ۲۰۱۴، نیروهای ویژه این کشور و کماندوها موفق شدند عملیات زیادی را علیه طالبان و گروه‌های شبه نظامی دیگر در کشور انجام دهند.

یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا گفت: علت اینکه آنها می‌توانند به این خوبی عملیات انجام دهند این است که به خوبی آموزش دیده‌اند. زمانیکه نیروهای ویژه در عملیات وارد می‌شوند، هرگز شکست نمی‌خورند. اگر ما تعداد این نیروها را در افغانستان دو چندان کنیم به این معناست که ظرفیت بالایی داریم و می‌دانیم که این مساله باعث نگرانی طالبان می‌شود.

ژنرال جان نیکلسون، فرماندهی ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز اخیرا گفته بود که نیروهای بیشتر آمریکایی در افغانستان برای آموزش بیشتر نیروهای افغان و تقویت عملیات ویژه و هوایی است.

براساس گزارش آژانس نظارت بر بازسازی افغانستان مستقر در آمریکا "سیگار"، تا فوریه سال جاری میلادی، تنها ۶۰ درصد از ۴۰۷ منطقه افغانستان تحت کنترل دولت بوده است. مابقی این مناطق تحت کنترل طالبان و سایر شبه نظامیان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار