میرزاده جلسه کمیسیون آموزش را تشریح کرد

تشکیل کمیته مشترک کمیسیون آموزش و عمران به منظور بررسی ابعاد حادثه هرمزگان

سخنگوی کمیسیون آموزش جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوع خود برای بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی را تشریح کرد.

تشریح جلسه کمیسیون آموزش برای بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانیمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوع خود برای بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی اظهار داشت: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان پلیس راه، وزارت راه و شهرسازی و مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد.

وی با بیان این که هریک از این افراد گزارشی از آن حادثه و اقدامات انجام شده خود را ارائه کردند، گفت: تقریبا همه حاضران به اتفاق نظر گفتند که از نظر استاندارد‌های فنی و نکات ایمنی مشکلی وجود نداشته و خواب‌آلودگی راننده، علت اصلی این حادثه بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: از آن جایی که نبستن کمربند ایمنی توسط دانش آموزان هم منجر به شدت حادثه و افزایش میزان تلفات شده بود، نمایندگان در این جلسه بیان کردند که خوب است از این به بعد مأمور پلیس راه هنگام مهر زدن دفترچه، نظارتی هم به داخل اتوبوس کند و ببیند که آیا مسافران کمربند ایمنی خود را بسته‌اند یا خیر.

میرزاده با اشاره به این که قرار شد کمیته مشترکی بین کمیسیون عمران و آموزش جهت روشن شدن ابعاد بیشتر قضیه تشکیل شود، تصریح کرد: این کمیته مشترک دستورالعمل ها و قوانین موجود را بررسی می کند و به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و پلیس راه ارجاع می دهد تا در صورت نیاز بازنگری و اصلاح شوند. 

سخنگوی کمیسیون آموزش در پاسخ به سوالی پیرامون زمان تشکیل کمیته مشترک گفت: از آن جایی که علت اصلی حادثه بر اساس گزارش‌های واصله مشخص شده است، این کمیته اوایل مهر یعنی بعد از تعطیلات مجلس و در راستای تقویت نقش نظارتی مجلس و در صورت لزوم اصلاح برخی قوانین تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار