مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور؛

حذف روادید ایران ـ آذربایجان تا 2 سال آینده

مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور گفت: طبق قول سفیر جمهوری آذربایجان در ایران این مشکل به زودی حل خواهد شد و البته تا دو سال آینده روادید بین دو کشور نیز حذف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسماعیل بابایی راغب مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور به تشریح فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه شمال‌غرب کشور پرداخت و گفت: با توجه به وجود دو سرکنسولگری در استان آذربایجان‌شرقی، فعالیت‌هایی از قبیل پیگیری ممنوع‌الخروج شدن ایرانیان در کشورهای خارجی از جمله وظایف سرکنسولی دفتر نمایندگی است.

وی با بیان اینکه ارسال رضایت‌نامه‌های ازدواج فرزندان و اخذ گذرنامه توسط همسر در خارج از کشور، درج مهر خروج برای مقامات استان، کارمندان دولتی و معلمان فعال در خارج از کشور نیز از دیگر وظایف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان است، ادامه داد: هرگونه مسائل مربوط به چارچوب کنسولی از وظایف و فعالیت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال‌غرب کشور خواهد بود.

مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور با اشاره به اینکه این دفتر نمایندگی در طول سالیان گذشته خدمات ارزنده‌ای به مردم استان آذربایجان‌شرقی ارائه داده است،گفت: تمام تلاش پرسنل دفاتر نمایندگی تکریم ارباب رجوع و کسب رضایت آنها است.

ورود 200 هیات خارجی به آذربایجان‌شرقی
مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور با اشاره به اینکه در طول چهار سال نزدیک به 200 هیات در بخش‌های مختلف از قبیل اقتصادی، بازرگانی، صنعتی و صنایع مختلف وارد استان شده است، افزود: با ورود این هیات‌ها مذاکرات و توافقات خوبی با کشورهای منطقه مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عراق و افغانستان و کشورهای اروپایی از جمله فدرال آلمان، ایتالیا، فرانسه و سوئیس صورت گرفته است.

وی درادامه به برنامه‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای گسترش فرهنگ و آمادگی برای ورود به رویداد تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تبریز 2018 یک رویداد منتخب از بین 57 کشور اسلامی است، از این رو تبریز برنده رویداد مهم منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

باید بیشترین بهره‌برداری از تبریز 2018 داشته باشیم
بابایی‌راغب با بیان اینکه تبریز 2018 یک واقعه بسیار مهم برای ایران است و باید سعی‌کنیم بیشترین بهره‌برداری از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام گیرد، ابراز کرد: با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری تبریز 2018 از دو سال گذشته، مقدمات کار فراهم شده تا بتوانیم با شروع رویداد پذیرای مهمانانی از کشورهای اسلامی، منطقه و کشورهای توسعه یافته و دوست در اقصی نقاط جهان شویم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی، توریستی، جهانگردی، صنعتی و بهداشتی برای تبریز 2018 تعریف شده است که در همین راستا مصوبه بسیار مهم که از هیات دولت نیز اخذ شده این است که تمام رویدادهای بین‌المللی در سال 2018 در تبریز برگزار خواهد شد.‌

فروکشی توریست درمانی در آذربایجان‌شرقی
وی با تاکید بر ظرفیت بالای استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با توریسم درمانی و قابلیت توریست‌پذیری این منطقه، اذعان داشت: توریست درمانی در سراسر دنیا به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کشوری بوده است ولی با اینکه از سال‌های گذشته این موضوع در استان آذربایجان‌شرقی گسترش یافته بود و بیشترین توریست از جمهوری آذربایجان داشتیم ولی این موضوع افول کرده است.

بابایی‌راغب مواردی از قبیل مشکلات زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی، منطقه‌ای و حتی اقتصادی را دلایل اصلی فروکشی توریست سلامت در استان مطرح کرد و گفت: با تشکیل شورای روابط خارجی در استانداری آذربایجان‌شرقی تلاش برای علت‌یابی فروکشی توریست درمانی در استان کرده‌ایم تا نقاط قوت سال‌های گذشته را تقویت داده و تمام نواقص موجود را نیز رفع کنیم.

وی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی باید زیرساخت‌های اجتماعی، شهری و خدمات شهری خود را توسعه دهد زیرا در هر برهه زمان نیاز به بازبینی و توسعه احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: تقویت فرهنگ برخورد با توریست نیز در استان احساس می‌شود که نیاز به آموزش‌های مختلف دارد که البته با تشکیل کارگاه‌های مختلف اقدام به آموزش‌دهی شده است.

بابایی‌راغب سفر هیات رسانه‌ای جمهوری آذربایجان به شهر تبریز را یادآور شد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی با این هیات حضور در دانشگاه تبریز و شنیدن نقطه‌نظرات دانشجویان بود تا بتوان با ارائه قابلیت‌های توریست درمانی نقاط ضعف خود را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: هیات رسانه‌ای جمهوری آذربایجان خود را سفیران تبریز 2018 می‌دانند تا بتوانند در احیای توریست سلامت استان گام بردارند.

فعالیت 200 تبعه ترکیه‌ای در استان
وی افزود: در منطقه آزاد ارس و شهرک‌های صنعتی خارجی در صوفیان توانستیم از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم به طوری که در حال حاضر 200 نفر از اتباع ترکیه در استان آذربایجان‌شرقی مشغول به کار هستند.

ورود سرمایه‌گذار اروپایی به استان آذربایجان‌شرقی
بابایی‌راغب با ابراز امیدواری از اینکه در تلاش هستیم تا از سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی همراه با تکنولوژی دانش‌بنیان در استان بهره بگیریم،گفت: با توجه به اینکه در صدور روادید دخیل هستیم، روزانه شاهد ورود برخی سرمایه‌گذارها به صورت 20 تا یک ماهه به استان هستیم.

«آسان ویزا» راهبردی برای اخذ روادید آسان از جمهوری آذربایجان
مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور ادامه داد: موضوع «آسان ویزا» به گونه‌ای است که هر فرد با مراجعه به سایت اینترنتی روادید وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اقدام به استعلام کند که در عرض سه روز کاری جواب استعلام به فرد داده می‌شود که طبق قول سرکنسولگری جمهوری آذربایجان به زودی این سه روز به سه ساعت کاهش خواهد یافت و قیمت نیز کاهش می‌یابد.

حذف روادید ایران - آذربایجان تا دو سال آینده
وی با اشاره به مشکلات «مسترکارت» در اخذ روادید گفت: طبق قول سفیر جمهوری آذربایجان در ایران این مشکل به زودی حل خواهد شد و البته تا دو سال آینده روادید بین دو کشور نیز حذف می‌شود.

بابایی‌راغب با اعلام اینکه در سالیان گذشته جمهوری آذربایجان 35 یورو برای روادید دریافت می‌کرد که با تلاش برای جایگزینی «آسان ویزا» این میزان به 26 یورو کاهش یافته است، افزود: قیمت استعلام در سه ساعت اعلام نشده است ولی افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در بین ارزیابی وزارت امورخارجه از 28 دفاتر نمایندگی استانی، نمایندگی تبریز با حمایت مسؤولان عالی رتبه استان و مردم به عنوان بهترین و موفق‌ترین دفتر انتخاب شده است.

آغاز پروازهای تبریز به مسکو و غازان به تبریز
مسؤول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ابراز کرد: در دو سال گذشته پرواز تبریز به باکو، نجف، هامبورگ را داشتیم و در روزهای آتی برقراری پرواز بین تبریز به مسکو، غازان را در برنامه خود داریم.

منبع :خبرگزاری فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.