افزایش سرانه سبد غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : سرانه سبد غذایی کودکان مبتلاء به سوء تغذیه در خراسان شمالی از 75 هزار تومان به 85 هزار تومان درماه افزایش یافت.

افزایش سرانه سبد غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه «طرح سوء تغذیه کودکان زیر شش سال» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از سال ۸۶ تاکنون در حال انجام است،گفت: تعداد این کودکان به علت شرایط اقتصادی استان قابل تغییر است، بر این اساس این نهاد به صورت دوره های شش ماهه، کودکان محروم استان را در قالب این طرح حمایت می کند.

وی افزود: اعتبارات این طرح در سال 95،یک میلیارد و800 میلیون تومان بود، که این رقم در سال 96 ، به دومیلیارد و300 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه سقف پذیرش این کودکان نیز در سال 96،  200 نفر افزایش یافته است،افزود: ظرفیت پذیرش کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالی در سال گذشته، دو هزار نفر بود در حالی که امسال به دو هزار و200 نفر رسیده است.

اهرابی گفت: کمیته امدادخراسان شمالی برای شارژ کارت خرید سبد غذایی این کودکان، ماهیانه بیش از 187 میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد و دولتی هزینه می کند.

وی در ادامه درباره نحوه شناسایی این کودکان، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها ، پس از انجام تن سنجی ،کودکانی را که دچار سوء تغذیه هستند به کمیته امداد معرفی می کنند واین نهاد پس از پایان یک دوره شش ماهه ، مجدداً کودکان مورد بررسی قرار داده ودر صورت بهبود از طرح خارج و افراد جدید جایگزین می کند.

وی افزود: نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهیانه 85هزارتومان را تقبل کنند.

انتهای پیام/ط

افزایش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار در طرح سوء تغذیه کودکان زیر شش سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.