خضری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت لایحه اصلاح قانون کار را بازنگری و تقدیم مجلس کند

عضو کمیسیون اجتماعی خواستار بازنگری در لایحه اصلاح قانون کار از سوی دولت و ارائه آن به مجلس شد.

سرسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر لزوم ارائه لایحه اصلاح قانون کار از سوی دولت برای ساماندهی قراردادهای کار اظهار داشت: در مجلس نهم لایحه اصلاح قانون کار را از دولت دهم خواستیم که این لایحه ارائه شد اما به دلیل ایرادات زیاد در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی رد شد.

وی ادامه داد: ما مجددا از دولت یازدهم هم خواستیم که لایحه مزبور را به مجلس ارائه دهد، اما این دولت  در سال سوم کاری خود (13 آذر 91) همان لایحه را با امضای رئیس دولت قبل و بدون هیچ تغییری به مجلس آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی متذکر شد: ما مجددا این لایحه را رد کردیم و به دولت برگرداندیم تا لایحه جامع اصلاح قانون کار را با لحاظ کردن همه موارد و دعوت از همه افراد ذی مدخل چون کارگران، کارفرمایان، شرکت‌ها، تعاونی‌ها و بیمه‌ها تدوین و به مجلس ارائه دهد اما تاکنون دولت مبادرت به این امر نکرده است.

خضری با انتقاد از دولت به جهت تأخیر در ارائه برخی لوایح به مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم این که دوره آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری تا پایان شهریور به پایان می‌رسد، اما متأسفانه دولت لایحه دائمی کردن مدیریت خدمات کشوری را ارائه نکرده است و احتمالا مجلس طی یک رأی‌گیری باید مدت اجرای آزمایشی این قانون را تمدید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار