در انتقادی بی‌سابقه؛

مقام ارشد سازمان ملل: عربستان باید تمامی هزینه‌های بحران انسانی در یمن را تقبل کند

مدیر اجرایی برنامه غذای سازمان ملل با انتقاد شدید از عربستان، از ریاض خواست هزینه‌های بحران انسانی در یمن را تقبل کند.

مقام ارشد سازمان ملل: عربستان باید تمامی هزینه‌های بحران انسانی در یمن را تقبل کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "دیوید بیسلی" مدیر اجرایی برنامه غذای سازمان ملل متحد به عنوان نخستین مقام ارشد این سازمان با انتقاد شدید از رژیم سعودی اعلام کرد عربستان باید به تنهایی تمامی منابع مالی لازم برای مبارزه با بیماری گسترده و گرسنگی شهروندان یمنی را تامین کند. این رژیم دو سال و نیم است که با به راه انداختن ائتلاف، به یمن (به عنوان فقیرترین کشور عربی) تجاوز کرده است.

خبرگزاری رویترز با تعجب از صراحت دیوید بیسلی، می‌نویسد: به عنوان یک مقام ارشد سازمان ملل، این گونه انتقاد بی‌پرده از یک طرف منازعه غیر معمول است. بیسلی خواستار پایان دادن به جنگ ائتلاف سعودی در یمن شد. وی حتی عربستان را متهم به ممانعت از کمک‌رسانی به مردم کرد.

این مقام سازمان ملل که به مناطق تحت تاثیر خشکسالی اتیوپی سفر کرده بود، افزود: عربستان سعودی باید صد در صد تمامی منابع لازم برای حل بحران انسانی در یمن را تامین کند. ریاض یا باید جنگ را متوقف کند و یا منابع مالی برای حل بحران یمن را تامین کند. گزینه سوم انجام هر دو این اقدامات است.

از زمان تجاوز وحشیانه رژیم سعودی به یمن، دستکم 10 هزار نفر به طور مستقیم در بمباران هوایی ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین گرسنگی گسترده و شیوع بی‌سابقه وبا باعث شده است که سازمان ملل یمن را به عنوان فاجعه‌آمیزترین بحران انسانی در جهان معرفی کند.

با این وجود، محمد بن سلمان – وزیر جنگ و ولیعهد سعودی – (در راستای رشوه به مقامات سازمان ملل) در ماه ژوئن اقدام به اهدای 66 میلیون دلار کمک مالی به صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با بیماری وبا در یمن کرد.

انتهای پیام/

انتقاد شدید مقام ارشد سازمان ملل از عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار