آرامستان هایی که دیگر آرامش ندارند/ بی نظمی در آرامستان شهر کرمان

آرامستان مکانی است که سازمان بهشت زهرا باید بر نظم و آرامش آن نظارت داشته باشد اما این روزها مرده های شهر کرمان در قبر نیز آرامش ندارندو هیاهوی اطراف آرامش آنها را هم سلب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،بزرگان میگویند برای عبرت گرفتن پای به قبرستانها بگذارید ، چراکه انسان را یاد قیامت میاندازد.
اما این روزها، آرامستانها هم دستخوش تغییراتی شده اند که دیگر مدتهاست آرامش گذشته را ندارند وحال و هوای متفاوتی گرفته اند.
از سنگ قبرهای قیمتی گرفته تا سایه بانهایی که سر بر آسمان میسایند و خلوت این روزهای آرامستانها را نشانه رفته اند.
هر کجای قبرستان سر میزنی جای رفت آمد نداری گاهی پایت به سنگهای بلند و کوتاه گیر میکندو نمیتوانی راهت را پیدا کنی و در گذر از لابلای این بی نظمی به مردمی برخورد میکنی که آنهانیز از بر هم خوردن آرامش آرامستانها گلایه مندند و تبدیل اینجا را به محل تفریح گاه، مغایر با آرامش آرامستان میدانند. مردم میگویند یکسان سازی قیور وظیفه شهرداری هاست که باید فکری میکرده و در گذر زمان این ساخت و سازها منجر به ایجاد چنین فضایی نشود.
اقداماتی که در آرامستانها نه تنها مغایر با مذهب و شرع است بلکه مغایر و خلاف قانون شهرداری ها هم هست.
حجت الاسلام زمزم زاده کارشناس مذهبی درباره این موضوع گفت:چشم و هم چشمی ،گرایش به تجملات،خرافه گری و عدم دقت و اطلاع از مسایل شرعی سبب پیدایش این معضلات شده است .

وی همچنین بابیان احادیث و روایات از ائمه معصومین (ع )افزود:توجه خداوند برای رفتگان و درگذشگان نزد همه مردگان است چه قبرشان مندرس وقدیمی اند  وچه قبرشان میلیونی است البته سادگی و دوری از اینگونه خرج های اضافی و هزینه ی آنها در امور خیر سبب آمرزش رفتگان است.
وی صرف هزینه ها ی مراسمات را برای نیازمندان واقعی و دستگیری از ایتام را سبب آمرزش و مغفرت ،درگذشتگان و راهی برای جلوگیری از این اسراف ها عنوان نمود.
نارویی سرپرست سازمان بهشت زهرای شهرداری کرمان نیز علت برهم خوردن آرامش ارامستان و بی نظمی های ایجاد شده را ،عملکرد گذشته در واگذاری مجوزهای غیر قانونی برای زدن سایه بان ها دانست و افزود:علارغم غیر قانونی بودن این موضوع مردم برای زدن سایه بان بر سر قبور به صورت غیر همسطح اصراردارندکه شهرداری و سازمان بهشت زهرا برای رفع این مشکل با طراحی یک سایه بان استاندارد و به دور از هرگونه مزاحمت در رفت و آمد و نصب اقدام نموده است و در این خصوص برای درخواست کنندگان واگذار میکند .

وی افزود:برای سایه بانهایی که اکنون در آرامستان هم سبب بر هم خوردن آرامش مردم در زمان حضور در آرامستانها شده است این سازمان برنامه ریزی کرده که در برنامه طولانی مدت برای جمع آوری قانونی آنان اقدام میکند.

انتهای پیام/ی

گزارش از کلثوم نجفی

آرامستان بدون آرامش در شهر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار