کره جنوبی: پیونگ یانگ احتمالا یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش خواهد کرد

مقامات سئول از احتمال آزمایش موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی خبر دادند.

کره جنوبی: پیونگ یانگ احتمالا یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد بعد از مشاهده نشانه‌هایی مبنی بر احتمال انجام آزمایش موشکی جدید از سوی پیونگ یانگ پس از آزمایش بمب هیدروژنی این کشور، با طرف آمریکایی برای استقرار ناوهای هواپیمابر و بمب‌افکن‌های راهبردی گفتگو کرده است.

مقامات سئول اعلام کردند فعالیت‌ها در اطراف سایت‌های موشکی کره شمالی نشان از برنامه این کشور برای آزمایش‌های بیشتر موشکی دارد.

"جانگ کیونگ سو"، یکی از مقامات سئول در جلسه استماع پارلمان این کشور اعلام کرد: ما شاهد نشانه‌هایی مبنی بر امکان آزمایش موشک بالستیک جدید از سوی کره شمالی هستیم. ما پیشبینی می‌کنیم پیونگ یانگ یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کند.

کره شمالی در ماه ژوئیه دو موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد. این دو موشک بیش از 10 هزار کیلومتر برد داشت که توانایی هدف قرار دادن بیشتر سرزمین آمریکا را دارد. این دو آزمایش باعث اعمال دور جدیدی از تحریم‌های سخت بین المللی علیه این کشور شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر امروز جلسه‌ای را برای گفتگو پیرامون تحریم‌های جدید علیه کره شمالی تشکیل می‌دهد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از مطرح بودن تمامی گزینه‌های نظامی علیه پیونگ یانگ خبر داده است.

کره شمالی روز یکشنبه اقدام به آزمایش یک بمب هیدروژنی کرد که از سوی کشورهای غربی به شدت محکوم شد. با این وجود، آمریکا و کره جنوبی به رزمایش خود در شبه جزیره کره و افزایش تنش‌ها در این منطقه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

کره شمالی موشک بالستیک قاره پیما آزمایش می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار