وزیر دفاع آمریکا:

آمریکا خواهان همکاری با پاکستان برای مبارزه با تروریسم است

وزیر دفاع آمریکا با امضای طرح اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گفت: می‌خواهیم برای نابودی تروریسم در کنار پاکستان کار کنیم.

آمریکا خواهان همکاری با پاکستان برای مبارزه با تروریسم استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا با امضای طرح اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی برای افغانستان گفت که می‌خواهد برای نابودی تروریسم در کنار پاکستان کار کند.

ماتیس گفت: طرح فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان را امضا کرده است، اما از مشخص شدن شمار آنها تا هنگام گزارش به کنگره این کشور خودداری کرده است.

وی افزود: پاکستان یک کشور متعهد است بنابراین برای مبارزه با تروریسم با این کشور همکاری خواهیم داشت.

به گزارش نوای وقت، ژنرال ماتیس زمان دقیق آغاز همکاری با پاکستان برای مبارزه با تروریسم را تعیین نکرد اما گفت برای همکاری با اسلام‌آباد محدودیت زمانی نداریم.

زمانی که از ماتیس پرسیده شده که آمریکا خواستار داشتن چگونه روابطی با پاکستان است گفت: قصد داریم با پاکستان کار کنیم تا تروریسم را از بین ببریم فکر می‌کنم این چیزی است که یک ملت مسئول انجام می‌دهد.

زمانی که از وی پرسیده شد که آیا سربازان جنگی می فرستند و یا مشاور، گفت: هنگامی که شما به افغانستان می روید و یک اسلحه را با خود می برید، پس شما به مکان جنگی می روید، جنگ هنوز هم از سوی نیروهای امنیتی افغان به علاوه 38 متحد دیگر انجام می‌شود.

یک مقام پنتاگون گفته است که ایالات متحده در حال حاضر نزدیک به 11000 سرباز در افغانستان دارد تا به نیروهای افغان مشاوره دهند.

گزارش‌ها حاکی از این است که پنتاگون قصد دارد نزدیک 4 هزار نیروی اضافی به افغانستان ارسال می‌کند.

سخنان ژنرال ماتیس در حالی مطرح می‌شود که با وجود اصرار آمریکا برای سفر خواجه محمد آصف وزیر خارجه، پارلمان پاکستان و نیز کمیته عالی امنیت ملی این کشور تصمیم گرفتند این سفر، به دلیل اهانت‌ها و اتهام‌های ضدپاکستانی مطرح شده از سوی ترامپ، فعلا انجام نشود.

همچنین پاکستان در روزهای اخیر به صراحت با برنامه سفر خانم آلیس ویلز نماینده ویژه واشنگتن در امور پاکستان و افغانستان به اسلام آباد مخالفت کرد و این سفر هم انجام نشد.

«دیوید هیل» سفیر آمریکا در اسلام آباد به دیدن مشاور امنیت ملی پاکستان رفت تا شاید بتواند تا حدودی از شدت آتش خشم پاکستانی‌ها از سیاست‌های کاخ سفید بکاهد.

وی افزود: منظور ترامپ این نبود که پاکستان عامل ناکامی آمریکا در افغانستان است و تقصیر رسانه‌ها است که به بخش‌های خاصی از راهبرد پرداختند.

سفیر آمریکا که در این دیدار تلاش کرد تا راهبرد جدید و ضدپاکستانی واشنگتن را توجیه کند.

در پی سخنان ترامپ مردم پاکستان با برپایی تظاهرات سراسری اتهامات آمریکا و اقدامات این کشور در منطقه را محکوم کردند این در حالی است که مقامات سیاسی و نظامی این کشور نیز با به تعلیق درآوردن روابط با آمریکا خواستار بازنگری در نوع ارتباط با واشنگتن شدند.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.