اعتمادی كه منجر به تهديد شد

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت افراد می كرد، توسط ماموران پليس فتا دستگیر شد.

اعتمادی كه منجر به تهديد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سرهنگ امين يادگار نژاد رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت : در پی شکایت خانم جوان 17 ساله ای و اعلام اينكه مدتی پيش شخصی ناشناسی با ارسال تعدادی عکس و فيلم شخصی از طريق شبکه های اجتماعی اقدام به تهديد و اخاذی از وی را نموده که این امر موجب هتک حیثیت وی شده است كه موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: با انجام تحقیقات علمی ، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد پسر جوان 26 ساله ای اقدام به ارسال عکس و فيلم به دختر جوان كرده درحالی که شاکیه اذعان داشته كه هيچگونه شناختی از متهم نداشته است.


يادگارنژاد ادامه داد: پس از شناسايی متهم، دختر جوان اعلام كرد كه مدتی پيش از طريق يكی از شبكه های اجتماعی با پسری آشنا شده و به جهت آشنايی بيشتر برای ازدواج اقدام به ارسال عکس های شخصی برای وی نموده تا اینکه پس از گذشت مدت محدودی به دلايل شخصی اقدام به قطع رابطه با آن پسر كرده است.


رئيس پليس فتا در ادامه بیان کرد: در همین راستا و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر شد كه در ابتدا منكر هر گونه بزه ارتكابی بوده ولی با توجه به ادله دیجیتالی، در بازجویی‌های انجام شده اذعان داشت که طی ترفندی از دختر فيلم گرفته تا از اين طريق وی را مجبور به برقراری رابطه در آینده كند لذا پس از اینکه بعد از قطع دوستی اقدام به پخش فيلم ها كرده است.


يادگار نژاد با اشاره به ماده17 قانون جرايم رايانه‌ای تصريح كرد: اگر كسی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی و يا هر اسرار دیگری را بدون رضایت طرف جز در موارد قانونی منتشر كند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.


وی در پايان گفت: از شهروندان به ويژه خانم هاي جوان مي خواهيم در فضای مجازی تحت هيچ عنوان به افرادی كه با وعده های دروغين مثل ازدواج قصد نزديك شدن به آنها را دارند اعتماد نكرده و اطلاعات شخصی خود را براي آنها ارسال نكنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضاي مجازي آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.