رئیس سازمان برنامه و بودجه قم:

توسعه فرهنگ هم افزایی و همکاری میان مردم و دولت با تشکیل کارگروه اشتغال

سیدحسن رضوی گفت:یکی از اهداف مهم و حیاتی تشکیل کارگروه اشتغال ایجاد و توسعه فرهنگ هم افزایی و همکاری میان مردم و دولت است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید حسن رضوی ،رئیس سازمان برنامه و بودجه قم،گفت:پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه استان قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه بهره‌وری و استفاده از سرمایه‌های اندک از نیازهای اساسی استان است،گفت: محور و هدف اصلی کارگروه اشتغال استان ایجاد اشتغال مناسب و افزایش بهره‌وری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم گفت: با اشاره به اینکه فرهنگ هم افزایی باید در استان توسعه یابد،دولت بدون همراهی بخش خصوصی نمی‌تواند در ایجاد اشتغال موفق باشد.

وی ادامه داد: باید اشتغال زایی از اهداف اصلی مدیران استان باشد، واقعیت این است که دیگر نمی‌توان برای اشتغال زایی نگاه محوری داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم تصریح کرد: ظرفیت دولت در جذب نیروی کار و اشتغال‌زایی محدود است،دولت به دلیل محدودیت منابع و مشکلات متعدد کمتر از ۵۰ درصد از فرصت شغلی را جذب کرده است.

وی عنوان کرد: با اشاره به طرح شکست خورده ارائه تسهیلات به بنگاه‌های زود بازده،  متأسفانه در آن دوران بدون برنامه خاصی مبالغ هنگفتی به بدنه مشاغل خانگی و صنایع کوچک تزریق شد که نتیجه‌ای در بر نداشت.

رضوی بیان کرد: با بیان اینکه اکنون نیازها و خواسته‌های جامعه افزایش و منابع محدود شده و کاهش یافته است،به همین دلیل باید بخش خصوصی با همفکری و هم افزایی دولت را در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کمک کند.

وی گفت:با تأکید بر اینکه پراکنده کاری و جزیره‌ای عمل کردن در حوزه اقتصادی بسیار مضر است، یکی از اهداف مهم و حیاتی تشکیل کارگروه اشتغال ایجاد و توسعه فرهنگ هم افزایی و همکاری میان مردم و دولت است.

خاطرنشان است: در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال زایی مصوبات و طرح‌هایی مانند چگونگی و توزیع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، گزارش عملکرد صندوق کارآفرینی امید، تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون کارآفرینی مطرح شد و در ادامه چالش‌های روابط میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

بخش خصوصی باید بازوی دولت در ایجاد اشتغال باشد/ظرفیت دولت در اشتغال زایی کمتر از ۵۰ درصد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
لطفا كمي توضيح بدهيد مردم بايد چه كار بكنند ؟ بيچاره مردم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
لطفا كمي توضيح بدهيد مردم بايد چه كار بكنند ؟ بيچاره مردم !