در 5 ماهه نخست امسال؛

اهواز شهری که فقط یک روز پاک داشت

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست خوزستان اعلام کرد: در 5 ماهه نخست امسال اهواز فقط یک روز پاک داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا آذریان، مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست خوزستان بیان داشت: از آغاز سال 96 تا چهارم شهریورماه، کلانشهر اهواز 15 روز غبارآلود را با وقوع پدیده گرد و غبار تجربه کرد که در مجموع، زمان ماندگاری ذرات گرد و غبار در این روزها در هوای اهواز 185 ساعت بوده است.
وی اظهار کرد: در این مدت بیش ترین غلظت گرد و غبار گزارش شده 1472 میکروگرم در مترمکعب بوده است.
آذریان اذعان داشت: در 5 ماهه نخست سال جاری کلانشهر اهواز تنها یک روز را با وضعیت پاک براساس شاخص کیفی هوای AQI تجربه کرد که در فروردین‌ماه بوده است و پس از آن تا مردادماه هیچ روزی را با هوای پاک در این شهر نداشتیم.
کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست خوزستان گفت: تعداد روزهای با هوای سالم بر اساس شاخص مذکور در کلانشهر اهواز در فروردین 8 روز، در اردیبهشت 5 روز، خرداد 5 روز و مرداد 2  روز، بود و در تیرماه هیچ روزی ما هوای سالم نداشتیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد روزهای با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس نیز در این کلانشهر در فروردین بیست روز، اردیبهشت 30 روز، خرداد 25 روز، تیر 19 روز و مرداد 21 روز بود. همچنین دو روز در فروردین، 10 روز در اردیبهشت، یک روز در خرداد، دوازده روز در تیر، و هشت روز در مردادماه شاخص کیفی هوا در اهواز ناسالم گزارش شد.
وی بیان کرد: خوشبختانه در 5 ماهه نخست امسال، هیچ روزی در کلانشهر اهواز دارای شاخص کیفی هوا بسیار ناسالم یا خطرناک نبود.
انتهای پیام/گ

هوای اهواز ناسالم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.