یک مقام مسئول در معاونت علمی عنوان کرد؛

بازار زیست فناوری با ارزش نیم میلیارد دلاری/ فاصله تا بازار 30 میلیارد دلاری

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری گفت: در حال حاضر ارزش محصولات زیست فناوری تولیدی ایران حدود نیم میلیارد دلار بر آورد شده است.

بازار زیست فناوری نیم میلیارد دلار است/فاصله تا بازار 30 میلیارد دلاریبه گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمیدرضا طهوری، مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کشور به لحاظ کمیت اجزای نظام نوآوری زیست فناوری نظیرمنابع انسانی، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه‌ها، صندوق های حامی، صنایع، سیاست و قوانین وضعیت مناسبی دارد و در مسیری تکاملی در حال رشد است.

وی افزود: نقشه جامع علمی کشور، رسیدن به 3 درصد بازار جهانی در سال 1404 را هدف گذاری کرده که بر اساس مطالعات انجام شده این 3 درصد برابر با 30 میلیارد دلار خواهد بود. دستیابی به این عدد در سال 1389 به تصویب رسیده ولی برنامه ریزی ها ی منسجم، منظم و جدی برای اجرای آن از حدود سه سال گذشته آغاز شده است.

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: بر اساس گزارش آنکتاد از وضعیت زیست فناوری ایران، ارزش تولیدات زیست فناوری کشور نیم میلیارد دلار یا حدود دو هزار میلیارد تومان است است. لذا لازم است از نیم میلیارد دلار باید به 30 میلیارد دلارارزش تولید برسیم. گرچه با اقدامات در حال انجام رشد سریعتری در این زمینه خواهیم داشت ولی نبل به این هدف نیازمند تحقق الزامات متعددی است که آنها هم احصاأ شده اند.

طهوری تاکید کرد: البته که در این امر تنها ستاد توسعه زیست فناوری دخیل نبوده و وزارت خانه های بهداشت، کشاورزی نفت و .... نیز باید در رسیدن به این هدف تلاش کنند.

وی یادآورشد: نکته دیگر این است که از این 3 درصد بازار جهانی، حد اکثر یک درصد در یازار داخل مصرف و 2 درصد دیگر باید صادر شود و لذا ایجاد و بهبود زیر ساختها و الزامات صادراتی نیز از جمله نیازمندیهای تحقق این هدف است.

انتهای پیام/

بازار نیم میلیارد دلاری زیست فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
یعنی چی....
آخرین اخبار