مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی ؛

آغاز کشت گندم پاییزه در استان سمنان

کاشت گندم پاییزه استان سمنان در 15 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان میامی آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت : به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه کالپوش ، کشت گندم پاییزه ابتدا در این منطقه آغاز می شود .


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی افزود :هشت هزار و 500 هکتار از زمین ها به صورت دیم و شش هزار و 500 هکتار نیز به صورت آبی کاشته می شود.


محمدی با اشاره به آغاز کشت گندم دیم در کالپوش تصریح کرد : کاشت گندم آبی در این منطقه از اوایل پاییز آغاز می شود و تا آخر آذر ادامه دارد.


وی با بیان اینکه بیشترین گندم استان سمنان در شهرستان میامی تولید می شود اظهار داشت : گندم زارهای این شهرستان به 12 پهنه تقسیم شده اند و در هر پهنه یک کارشناس کشاورزی نظارت بر نحوه عملکرد کاشت و برداشت را برعهده دارد.

 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میامی افزایش عملکرد برداشت را از اهداف زراعت گندم امسال دانست و افزود: برداشت گندم پاییزه در میامی به صورت مکانیزه و از اواخر اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می شود.

 

محمدی متوسط تولید گندم در میامی را چهار تن در هکتار اعلام کرد و اظهار داشت : پیش بینی می شود بیش از 40 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی میامی برداشت شود.

 

پارسال میزان تولید گندم پاییزه در شهرستان میامی به خاطر سرمازدگی برخی مزارع به حدود 37 هزار تن کاهش یافت.


انتهای پیام / ذ


پیش بینی برداشت بیش از 40 هزار تن گندم از مزارع میامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.