کاهش جرائم با بهبود وضعیت معیشتی

دادستان شهرستان مهران گفت: دستگاه‌های مسئول دراین راستا باید برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه و مردم به‌صورت جدی وارد عمل شوند تا شاهد کاهش جرائم در جامعه باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،علی مرادی بیان کرد: هدف از زندانی کردن مجرمین در نظام اسلامی، بازسازی شخصیت زندانی با تکیه‌بر اقدامات فرهنگی، مذهبی و معنوی است.

 

وی افزود: در زندانبانی اسلامی مجرمان نه‌تنها در حین تحمل مجازات حبس باید اصلاح و تربیت شوند بلکه باید آمادگی روحی و روانی برای ادامه زندگی شرافت مندانه در جامعه را نیز به دست آورند .

 

مرادی با اشاره به اهمیت کار مددکاران در زندان، خاطرنشان کرد: مشاوره با زندانیان و شناخت اختلال درونی آن‌ها می‌تواند از بار روانی زندانیان کاهش دهد و اقدامی مؤثر در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر باشد.

 

دادستان شهرستان مهران تصریح کرد: در حقیقت قسمت مهمی از فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی بر دوش مشاورین و مددکاران زندان بوده و ازاین‌رو اهمیت و حساسیت کار مشاورین و مددکاران در سطح زندان‌ها مشخص است .

 

مرادی  اضافه کرد: دستگاه‌های حمایتی، تأمینی، اجتماعی و همچنین دستگاه‌های اجرائی استان ایلام و نهادهای مردمی باید برای بهبود وضعیت جامعه و مردم به‌صورت جدی وارد عمل شوند تا شاهد کاهش جرائم در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام/ع

بهبود وضعیت معیشتی و کاهش جرائم در مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.