راغی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جول:

تفاوتی بین مهاجرین قانونی و غیرقانونی افغان در دریافت تذکره وجود ندارد

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس گفت: طرح ارائه تذکره شامل تمامی افغان‌ها می‌شود و تفاوتی بین مهاجرین قانونی و غیرقاونی وجود ندارد.

تفاوتی بین مهاجرین قانونی و غیر قانونی افغان در دریافت تذکره نیست"سید نورالله راغی" سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره طرح توزیع تذکره مهاجران افغانستانی اظهار داشت: هر افغانستانی که پدر، پدربزرگ و یا عمویش تذکره افغانستان را داشته باشد و یا مدارکی دال بر  افغان بودن خود را ارائه دهد، تذکره به او تعلق می‌گیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان با بیان اینکه این طرح شامل تمامی افغانستانی‌ها می‌شود و تفاوتی بین مهاجران قانونی و غیرقانونی برای دریافت تذکره وجود ندارد، گفت: تاکنون استقبال خوبی از این طرح به عمل آمده و روزانه صدها نفربرای دریافت تذکره به سفارت افغانستان و سرکنسولگری‌ این کشور  در مشهد مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز این طرح حدود 2هزار تذکره در کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس صادر شده است، بیان داشت:  این طرح تا زمانی که همه مهاجرین تذکره خودرا دریافت کنند، ادامه خواهد داشت. 

راغی با اشاره به اینکه توزیع تذکره زمان‌بر است و به‌دلیل کمبود امکانات نمی‌توان تذکره سه‌میلیون مهاجر را در یک ماه صادر کرد، افزود: درباره محدودیت زمانی طرح با مسئولین جمهوری اسلامی ایران گفتگو می‌کنیم و احتمال می‌رود که  طرح توزیع تذکره حدود 8 ماه طول بکشد.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرین افغان برای دریافت تذکره به سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری در مشهد مقدس مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار