مدیرکل استاندارد استان یزد/از اول دی ماه هر گونه فراوردهای کنجدی فاقد نشان استاندار پلمب می شود

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت:از اول دی ماه هر گونه فراوردهای کنجدی فاقد نشان استاندارد ار بازار جمع آوری و واحدهای متخلف نیز پلمب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ماجدی مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از واحدهای فراوری محصولات کنجدی استان فاقد نشان استاندارد هستند و در فضایی غیر بهداشتی و غیراستاندارد اقدام به تولید روغن کنجد می کنند.

ماجدی افزود: این واحدها تا اول دی ماه باید بتوانند نشان استاندارد را دریافت کنند در غیر اینصورت این واحدها پلمب و جواز فعالیت آنها باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش های لازم به منظور استانداردسازی تولید فرآروده های کنجدی به واحدها در شهریور ماه ارائه خواهد شد افزود:پس از این آموزش ها واحدهای فراوری باید ضمن رعایت نکات مورد نظر محصولات خود را در شرایط و فضای بهداشتی و استاندارد تولید و به بازار ارائه کنند.

مدیرکل استاندارد اشاره کرد: از اول دی ماه هر گونه فراوردهای کنجدی و از جمله روغن کنجد فاقد نشان استاندارد ار بازار جمع آوری و واحدهای متخلف نیز پلمب خواهند شد.

ماجدی همچنین با اشاره به برنامه استاندارد سازی واحدهای تولید تیرچه بلوک تا پایان امسال گفت :در حال حاضر واحدهای تولید تیر چه بلوک تنها با مجوز صنفی و به صورت دستی تیرچه بلوک تولید می کنند و هیچکدام نشان استاندارد ندارند.

مدیرکل استاندارد استان یزد همچنین از راه اندازی گشت استاندارد به منظور نظارت و کنترل بر وضعیت کیفیت کالاها و استاندارد بودن آنها در واحدهای صنفی و تولیدی خبر داد.

انتهای پیام/ ی

فراوردهای کنجدی فاقد نشان استاندار پلمب می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.