افزایش 5 درصدی صادرات کالا از مرز کیله سردشت

فرماندار سردشت گفت: 41 تن کالا به ارزش 17 میلیون دلار در پنج ماهه امسال از گمرک کیله به کشور عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،نژاد جهانی  گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرک کیله شامل سیمان فله و پاکتی، مواد شوینده و بهداشتی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی، پوکه معدنی، لوازم خانگی (آبگرمکن) و صیفی جات است.

وی با اشاره به ظرفیت وارداتی بازارچه و گمرک کیله، گفت: پیله وران در صورت تمایل می توانند برابر سقف صادراتی برای واردات نیز تقاضا دهند و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.

وی در خصوص رسمی شدن بازارچه کیله و تبدیل آن به گمرک مورد توافق 2 کشور ایران و عراق نیز گفت: این موضوع نیاز به موافقت بین 2 حکومت مرکزی جمهوری اسلامی ایران و عراق دارد و پیگیری های محلی در این خصوص در حال انجام است.

وی همچنین با بیان اینکه واحدهای تولیدی این شهرستان می توانند محصولات خود را از مرز کیله به کشور عراق صادر کنند، ادامه داد: چندی پیش جلسه ای با حضور جمعی از مدیران استانی در رابطه با چالش های بازارچه کیله و تبدیل آن به گمرک رسمی تشکیل شد و حوزه نظارت بر گمرکات استان با صادرات محصولات تولیدی این شهرستان موافقت کرد.

جهانی افزود: واحدهای تولیدی سردشت از این پس بدون نیاز به انتقال کالا به گمرکات عمقی کشور و با ارائه پروانه بهره برداری در حد سقف ظرفیت تولید و کارت بازرگانی می توانند نسبت به صادرات کالا از بازارچه کیله اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

صادرات 41 تن کالا به ارزش 17 میلیون دلار از گمرک کیله سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.