فیروزآبادی:

هدف بیشتر مخاطبان فضای مجازی سرگرمی است/ ایران پنجمین کشور استفاده کننده از ویکی پدیای انگلیسی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مخاطبان فضای مجازی و اینترنتی در کشور، بیشتر با هدف سرگرمی در این فضا حضور دارند و بهره دیگری از این حضور نمی‌برند.

هدف بیشتر مخاطبان فضای مجازی سرگرمی است/ ایران پنجمین کشور استفاده کننده از ویکی پدیای انگلیسیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم رونمایی از امضای الکترونیک و احراز هویت قوه قضاییه که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: هدف بیشتر استفاده کنندگان و مخاطبان فضای مجازی از حضور در این فضا تامین سرگرمی است و متاسفانه سهم مواردی چون تامین ارتباطات، تامین اطلاع رسانی و همچنین تامین خدمات در این حوزه بسیار محدود است.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: متاسفانه در حال حاضر در حوزه اطلاع رسانی کشور، از بانک های اطلاعاتی انگلیسی زبان استفاده می شود و این در حالی است که زبان انگلیسی مخاطبان فضای مجازی ضعیف است.

 وی افزود: ایران جزء پنجمین کشوری است که از ویکی پدیای انگلیسی استفاده می کند و متاسفانه کشوری چون پاکستان چنین شرایطی را ندارد و ما در این حوزه از ضعف بسیاری برخورداریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: به دلیل ضعف در بحث مالکیت معنوی و هویت بخشی و احراز هویت در کشور، کار اقتصادی به صورت جدی دنبال نمی شود و به جای آن به حوزه سرگرمی بهای بسیاری داده می شود و برای رفع رنج های ناشی از کمبود قانون، نیازمند برداشتن گام های بلند و راه گشا هستیم.

فیروز آبادی ادامه داد: سهم دارایی معنوی ایران در دنیا در فضای مجازی مشخص نیست و این امر تنها در گرو اصلاح احراز هویت و ایجاد اعتماد با رهبری و مدیریت قوه قضاییه است.

 وی گفت: استفاده از امضای الکترونیکی و راه اندازی چنین سامانه ای، نشانه رسیدن دروه بلوغ دستگاه قضا و مرحله کمال نهایی دولت الکترونیک است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یاد آور شد: تئوری فضای مجازی مبتنی بر فضای حقیقی است، اما در ادامه استفاده از فضای مجازی مواردی تولید می شود که در مقایسه با فضای حقیقی بسیار قابل توجه و متفاوت است.

فیروز آبادی اضافه کرد: رفتار مخاطبان و استفاده کنندگان از فضای مجازی در کشور مطلوب و هدفمند نبوده است و نیاز به اصلاح در این مقوله به شدت حس می شود.

وی افزود: در حال حاضر سهم کانال های خبری، 10 درصد و سهم کانال های اقتصادی 3 درصد است و مابقی مربوط به مباحث سرگرمی مخاطبان است که باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

سرگرمی هدف اصلی کاربران فضای مجازی در ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار