نماینده ولی فقیه در لرستان :

تعاونی، سالم‌ترین و بهترین راه برای ایجاد تولید و اشتغال/ ضرورت نظارت بیشتر بر تعاونی‌ها

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تعاونی، سالم‌ترین و بهترین راه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت الله  میرعمادی ظهر امروز در آئین دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر لرستان ضمن گرامی‌داشت هفته تعاون، اظهار کرد: موضوع اقتصاد و بحث تولید و اشتغال از مسائل بسیار مهم بوده که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند شغل ایجاد کرده و به تولید رونق ببخشد و همچنین بخش خصوصی نیز از آنجا که دائما در معرض اتهام بوده به تنهایی قادر به ایجاد تولید و اشتغال نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بهترین و نزدیکترین راه برای ایجاد تولید و ایجاد اشتغال، تقویت بخش تعاونی بوده، تصریح کرد: سالم‌ترین و بهترین راه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و سامان‌دهی معیشت مردم مسئله تقویت تعاونی‌هاست.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: تعداد پولدارها اندک بوده اما از مجموعه چند نفر یک سرمایه‌گذار خوبی ایجاد شده که در این خصوص می‌توان گفت تعاونی به معنای هم‌افزایی مالی و توانمندی یکدیگر است.

نقش آفرینی تعاونی ها در جهت استقرار عدالت

وی در ادامه گفت: غالبا تعاونی‌ها از سلامت بیش‌تری برخوردار بوده و همچنین تعاونی‌ها در جهت استقرار عدالت می‌توانند نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به استفاده از قدرت تعاونی‌ها، افزود: در تعاونی‌ها افراد به دلیل این که هر کدام از قدرت مدیریتی و فکری و علمی و دانشی برخوردار هستند لذا از این قدرت می‌توان برای افزایش سرمایه بهره‌وری بیشتر استفاده کرد.

آیت الله میرعمادی گفت: اغلب ناکارآمدی تعاونی‌ها به دلیل عدم صداقت بوده و تعاونی که مدیرش به دنبال ضایع کردن سرمایه‌دارن بوده، ناکارآمد می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه موفقیت تعاونی‌ها با روحیه جهادی امکان پذیر بوده، اظهار کرد: امروز تکیه بر دانش‌بنیانی فعالیت‌ها، رمز موفقیت و سود بری و بهره‌وری بیشتر بوده و لذا اگر روش‌ها و تکنولوژی‌های روز به کار برده نشود توان رقابتی نیز ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: دانش بنیان بودن تعاونی‌ها مسئله اساسی بوده که متاسفانه تعاونی‌های ما بیشتر به روش سنتی عمل کرده و به همین دلیل نه از سودی بهره برده و نه توان رقابت و تولید باکیفیت را دارد.

ضرورت نظارت بیشتر بر تعاونی‌ها

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: متاسفانه در تعاونی‌ها گرچه از نظر تشکیلات بازرس نظارت وجود دارد اما در واقع بر تعاونی‌ها نظارتی نبوده و لذا شاهد فساد، تبعیض، اسراف و تضییع سهام بوده و بایستی از آن جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/ د

ایجاد اشتغال با ایجاد تعاونی‌ها در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.