سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم:

نظام نامه سلامت با رویکرد مولفه‌های اجتماعی در شهرستان دیلم اجرا می‌شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با اشاره به تدوین نظام نامه سلامت گفت: نظام نامه سلامت با رویکرد مولفه‌های اجتماعی موثر در سلامت شهرستان دیلم اجرا می‌شود.

نظام نامه سلامت با رویکرد مولفه‌های اجتماعی در شهرستان دیلم اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود ذاکری صبح امروز در نشست بررسی روند طرح‌های تحول نظام سلامت در شهرستان دیلم از تنظیم سند نظام‌نامه سلامت خبرداد و اظهار داشت: تنظیم سند نظام نامه سلامت یک طرح ملی است که بین وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و درمان منعقد شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم نظام‌نامه سلامت در شهر‌ها خاطرنشان کرد: به سبب موفقیت آمیزبودن نظام نامه سلامت در یک دوره ۵ ساله به استانداری‌های برای تدوین ابلاغ شده است. این نظام نامه با همکاری همه ارگان‌ها، نهاد‌های دولتی، سمن‌ها و گروه‌های اجتماعی، براساس مولفه‌های اجتماعی شهرستان دیلم تنظیم شده است.

ذاکری با بیان اینکه این نظام‌نامه بر سلامتی افرادجامعه تاثیرگذار است افزود: نظام نامه سلامت که بر سلامتی افراد جامعه تاثیرگذار است تدوین و اجرا می‌شود. در واقع این نظام نامه و سند، یک چارچوب کامل در مورد سلامت است که براساس آن با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به شناسایی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در شهرستان می‌پردازد.

ذاکری با اشاره به نقش تاثیرگذار نظام‌نامه سلامت در جامعه گفت: نظام نامه سلامت در هر شهرستان و براساس مشکلاتی که مردم در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار بر سلامتی خود دارند تهیه می‌شود. اجرا و کارگروه مورد نیاز این نظام نامه متشکل ازپیام گذاران سلامت، خانه مشارکت، پیام رسانان سلامت، اندیشگاه سلامت، کمیته پیوست و کمیته دیده بانی سلامت است.

انتهای پیام /پ

اجرای طرح‌های تحول نظام سلامت در شهرستان دیلم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.