رشد پرشتاب گردشگری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: گردشگری در خراسان‌جنوبی از رشد پر شتابی برخوردار است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رمضانی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی، بیش از دو هزار اثر تاریخی شناسایی شده است،گفت:بیش از ۸۰۰ اثر ثبت ملی، یکی از استانهای تاریخی در دل کویر ایران است.

وی افزود: منطقه نمونه گردشگری بند دره در بیرجند، منطقه نمونه گردشگری باغستان- آبگرم فردوس، منطقه نمونه گردشگری شهر تون فردوس و منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو در سرایان، از جمله مناطق گردشگری طبیعی استان است.

رمضانی با اشاره به اینکه استان خراسان‌جنوبی علاوه بر جاذبه‌های تاریخی از جاذبه‌های طبیعی فراوانی نیز برخوردار است، گفت: منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی، منطقه نمونه گردشگری روستای خرو و نیاز در طبس از جمله دیگر مناطق گردشگری طبیعی استان است.

وی افزود: همچنین روستای هدف گردشگری افین قاین، ماخونیک سربیشه، چنشت، فورگ درمیان و خور از روستاهای زیبای هدف گردشگری در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: مجتمع آبدرمانی آبگرم لوت، مجتمع آبدرمانی آب‌ترش سربیشه، مجتمع آبدرمانی آبگرم فردوس، مناطق گردشگری کویرنوردی دهسلم نهبندان، همت‌آباد زیرکوه، بشرویه و سه قلعه سرایان نمونه‌هایی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری استان به شمار می‌آیند.

رمضانی از انجام سه میلیون و ۳۷۵ هزار و 933 بازدید از جاذبه‌های استان در نوروز امسال خبر داد و افزود: این میزان بازدید نسبت به نوروز سال گذشته، ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی برای توسعه گردشگری در جنبه‌های مختلف از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند، گفت: در سال جاری، برای افزایش گردشگری در استان تبلیغات فراوانی انجام دادیم.


رشد شتابنده گردشگری در خراسان‌جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه گردشگری به یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان باید تبدیل شود، افزود: در حال حاضر، در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و با تلاش‌های گسترده بخش دولتی و خصوصی، گردشگری در استان از رشد شتابنده‌ای برخوردار است.

رمضانی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی کلکسیونی از آثار تاریخی است، گفت: آثار تاریخی این استان، شهره جهانی نیز پیدا کرده و سه اثر این استان شامل مجموعه باغ و عمارت اکبریه، قنوات بلده فردوس و بیابان لوت در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده که نقش بسزایی در افزایش جذب گردشگر به استان داشته است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از جشنواره‌های فرهنگی استان به خصوص جشن نوروزگاه، افزود: در قالب این برنامه که از ۲۸ اسفندماه تا ۱۲ فروردین‌ماه امسال در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شد، تمام صنایع‌دستی و آداب و رسوم هر شهرستان معرفی شد.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.