کاندولیزا رایس: از فشار دولت ترامپ بر چین برای اعمال نفوذ بر کره شمالی حمایت می‌کنم

وزیر خارجه سابق آمریکا فشار رئیس‌جمهور این کشور بر چین برای اعمال نفوذ بر کره شمالی را امری منطقی دانست.

کاندولیزا رایس: از فشار دولت ترامپ بر چین برای اعمال نفوذ بر کره شمالی حمایت می‌کنمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «کاندولیزا رایس»، شصت و ششمین وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد از اینکه دولت ترامپ تصویر وحشتناکی از شرایطی که کره شمالی به وجود آورده برای چین ترسیم کند، حمایت می‌کند.  رایس که در دولت جورج دابلیو بوش خدمت می‌کرد روز شنبه در جشنواره کتاب کنگره شرکت و درباره اقدامات موشکی اخیر پیونگ‌یانگ اظهار نظر کرد.

رایس درباره رهبر کره شمالی گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ رئیس‌جمهور آمریکایی بتواند چنین رهبری را که توان دستیابی به خاک آمریکا را داشته باشد، تحمل کند». رایس گفت: « من از دولت که در تلاش است تصویر سیاهی از کره شمالی برای چین ترسیم کند حمایت می‌کنم؛ به این دلیل که چین تنها کشوری است که بر پیونگ‌یانگ نفوذ دارد».

از نظر رایس چین، از بیم اینکه کره شمالی فرو بپاشد و بحران پناهجویان در مرز دو کشور ایجاد شود، از اعمال نفوذش بر پیونگ‌یانگ تردید دارد.

این مقام آمریکایی افزود بوش تلاش کرد برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی با «کیم جونگ ایل»، رهبر سابق این کشور، گفتگو کند؛ اما پیونگ یانگ از آن زمان تاکنون تحقیق و توسعه بمب و موشک‌های دور برد را ادامه داده است.

کره شمالی روز سه‌شنبه یک موشک دیگر را شلیک کرد که از آسمان ژاپن عبور کرد.

رایس با اشاره به تهدید کره شمالی به شلیک موشک به جزیره گوآم گفت چین باید با رهبر کره شمالی برای تهدیداتی که مطرح می‌کند، حرف بزند.

کره شمالی چندی پیش اعلام کرد قصد دارد موشک هایی را نزدیک جزیره گوآم در اقیانوس آرام پرتاب کند. اما پس از بالا گرفتن تنش‌ها رهبر کره شمالی اعلام کرد که حمله موشکی به جزیره گوآم فعلا به حالت تعلیق درآمده است. جزیره گوام که تحت حاکمیت آمریکاست، در 3 هزار و چهارصد کیلومتری جنوب شرق کره شمالی قرار دارد و پیونگ‌یانگ در پی تنش‌های اخیر با واشنگتن، آمریکایی‌ها را به حمله به این جزیره تهدید کرده است. فاصله کره شمالی تا سواحل غربی آمریکا، حدود 9 هزار کیلومتر است.

انتهای پیام/

 

اعلام حمایت رایس از سیاست ترامپ در اعمال فشار به چین در مسئله کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار