آذین در مراسم رونمایی از دستگاه حمل بیمار؛

جای خالی خیرین سلامت در حوزه فناوری سلامت / افراد کم توان از خدمات سلامت بی بهره‌اند

رئیس پژوهشگاه ابن سینا گفت: افراد کم‌توان و ناتوان در جامعه از حداقل حقوق برخوردارند و باید فناوری سلامت به کمک این افراد بشتابد.

جای خالی خیرین سلامت در حوزه فناوری سلامت / افراد کم توان از خدمات سلامت بی بهره‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی آذین رئیس پژوهشگاه فناوری سلامت ابن سینا در مراسم رونمایی از دستگاه حمل بیمار اظهار کرد: در حوزه پزشکی اجتماعی، سلامت و دسترسی به خدمات از حقوق مردم است و برخورداری از زندگی توام با کیفیت از حقوق همگان است که این موضوع در افراد کم توان جسمی کمتر دیده می شود.

 وی گفت: با پیشرفت علم و تکنولوژی و حضور فناوری‌های سلامت افراد کم توان جسمی و سایر بیماران با اختلالات حرکتی باید شاهد کیفیت زندگی بهتر باشند که در این میان بیماربران، مراقبین بیمار، بهیاران و پرستاران نیز باید با آگاهی از این فناوری‌ها شاهد تعامل بهتر با بیمار کاهش محدودیت‌ها و مشکلات حرکتی باشند که این کار به رعایت عدالت و حقوق بیماران می‌انجامد.

 آذین بیان کرد: افراد جانباز که از جسم و جان خود برای دفاع از ما گذشتند هنوز در بحث بهره‌مندی از تسهیلات شهروندی حداقل امکانات را دارند و متولیان سلامت و رسانه‌ها باید حقوق شهروندی از افراد کم توان و ناتوان را مطالبه دائم خود قرار دهند.

 وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید با آگاه سازی مردم از فناوری‌های سلامت این افراد را با خیرین سلامت پیوند دهند و با آشنا سازی، آگاه سازی و اعتماد سازی از گام‌های مالی حمایت‌های معنوی تا زمان رسیدن به خدمت به خانواده مشارکت حداکثری را ایجاد کنند.

رئیس پژوهشگاه فناوری سلامت ابن سینا افزود: اگر خیرین سلامت بیش از پیش به حوزه سلامت وارد شوند و سایر سازمان‌های مردم نهاد را با خود همراه کنند به زودی شاهد حضور فناوری در زندگی افراد کم توان، ناتوان و سایر بیماران و ارتقای کیفیت زندگی این گروه‌ها خواهیم بود.

وی در پایان دستگاه حمل بیمار را یکی از اقدام مراکز رشد نوپا در پژوهشگاه ابن سینا معرفی کرد و حمایت مادی و معنوی از مراکز رشد و فناور سلامت را راه گشای بسیاری از مشکلات جامعه دانست.

انتهای پیام/

حوزه فناوری سلامت به خیرین نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار