جان باختن ۳۹ زائر در مراسم حج امسال

از آغاز مراسم حج امسال در عربستان سعودی، دست‌کم ۳۹ زائر خارجی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، از آغاز مراسم حج امسال در مکه، دست کم ۳۹ زائر جان خود را از دست دادند. روزنامه عکاظ عربستان با استناد به آمار‌های دولتی اعلام کرد بیشتر این قربانیان اهل کشور‌های مصر و الجزایر بوده اند که برای شرکت در مراسم حج به مکه سفر کرده بودند. همه این افراد، مسن بوده و به دلایل طبیعی و بر اثر بیماری‌های مزمن جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت عربستان سعودی از مسلمانان خواست اگر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند در مراسم حج شرکت نکنند. بیمارستان منا –که به طور معمول از بیماران در مراسم حج مراقبت می‌کند – اعلام کرد: «بیش از ۲۲۰۰ نفر در مراسم حج امسال به بیمارستان مراجعه کرده اند. بیشتر این بیماران یا از بیماری‌های مزمن رنج می‌برده اند و یا مبتلا به دیابت بوده اند. برخی از آن‌ها هم گرمازده شده بودند. در این میان چند کودک هم به بیمارستان منتقل شده اند.»

هر ساله میلیون‌ها نفر از مسلمانان در مراسم حج شرکت می‌کنند. مراسم حج امسال در حالی برگزار می‌شود که عربستان سعودی پس از فاجعه منا به دلیل سوء مدیریت مراسم حج از سوی کشور‌های مختلف اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته است.


انتهای پیام/

 ۳۹ زائر در مراسم حج امسال جان باختند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۱:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
خوب هست 12نفرش از ایران هست که
آخرین اخبار