اجرای 13 طرح آب و خاک در گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 13 طرح عمرانی و اقتصادی در زمینه آب و خاک با اعتباری بیش از 533 میلیارد ریال در دولت یازدهم در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی مرادیمدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار، احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری دژ سلیمان، ساخت و تکمیل کانال‌های آبیاری کشاورزی در سطح روستاها، احداث باغ های مرکبات و انگور و ساخت جاده و پل بین مزارع در مناطق مختلف شهرستان از مهمترین این طرح‌هاست.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها 2 هزار و 936 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شد.

مرادی تصریح کرد: طرح آبیاری نوین در 2 هزار و 625 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر در دولت یازدهم در این شهرستان اجرا شد.

مرادی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 315 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بیش از 2 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی افزود: بیش از 45 طرح اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید با اعتباری بیش از 24 میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی در این شهرستان اجرا شد.

مرادی ساخت و تکمیل کانال‌های آبیاری کشاورزی در 36 روستا به طول 30 کیلومتر، ساخت جاده و پل بین مزارع و باغ ها در 23 روستا، احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری دژ سلیمان در 204 هکتار، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای در یکهزارو 495 هکتار از مهمترین این طرح‌هاست.

مرادی اظهار داشت: در دولت یازدهم تولیدات محصولات زراعی این شهرستان اعم از گندم ۸۱ هزار تن، ذرت ۵۵ هزارو ۴۲۲ تن، شلتوک ۸ هزار و ۶۲۷ تن و سایر تولیدات کشاورزی مانند کلزا، جو و محصولات جالیزی ۱۹۰ هزار و ۷۳۲ تن بوده است.

وی افزود: در دولت یازدهم بیش از ۸۵ هزار تن انواع مرکبات اعم از پرتغال، نارنگی، لیموترش، زیتون، انگور و سایر محصولات باغی در گچساران تولید شد.

مرادی بیان کرد: ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در دولت یازدهم از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی و صندوق توسعه ملی به کشاورزان متقاضی در گچساران پرداخت شد.

وی اظهار داشت: با این میزان تسهیلات پرداختی ۳۳۹ دستگاه انواع تراکتور، ادوات کشاورزی و کمباین خریداری شده است.

30 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در گچساران وجود دارد.

دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

اجرای طرح های اب و خاک در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.