فولادگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دستگاه‌های ذی‌صلاح باید بر وضعیت ایمنی معادن نظارت کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: مراجع ذی‌صلاح از طریق تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها می‌توانند بر وضعیت ایمن‌سازی معادن نظارت کنند.

یحمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وضعیت ایمن‌سازی معادن کشورمان با توجه به استاندارد‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا گفت: همه معادن کشور باید به طور جدی استانداردسازی شوند تا دیگر شاهد حوادث ناگواری چون معدن یورت آزادشهر نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه معادن پیش از وقوع حوادث باید به مسائل ایمنی توجه کنند، گفت: اگر در حوزه معادن کمبود لایحه و مقررات وجود دارد، باید سریعا استانداردهای اجباری تدوین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: مراجع ذی‌صلاح باید استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های رعایت مسائل ایمنی و فنی معادن را تدوین کنند تا از این طریق بیش از پیش بتوانند بر معادن نظارت داشته باشند.

فولادگر با بیان اینکه از طریق الزام قانون می‌توان همه را موظف به رعایت شاخص‌های استاندارد کرد، اظهار داشت: اگر از طریق یک دستورالعمل وظایف مالک، کارفرما و کارگران مشخص شود، در زمان وقوع حوادث ناگوار هم می‌توان به راحتی دریافت که چه کسی در انجام وظایف خود قصور کرده و از کلی‌گویی پرهیز می‌شود.

 انتهای پیام/

تدوین دستورالعمل‌های ایمنی معادن سطح نظارت را افزایش می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار