تهیه‌کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینما در این سال‌ها باری به هر جهت شده است

واکنش تهیه‌کننده با سابقه سینما به حواشی و روند اجرایی کارهای سینما در سنوات اخیر جای تامل دارد.

سینما در این سال‌ها باری به هر جهت شده/ نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس متخصص نظارت بر فیلم‌ها هستند؟!مهدی کریمی تهیه‌کننده سینما در خصوص تغییرات اساسی در مدیران سینمایی برای شکل‌گیری هر چه بیشتر روند کاری آن، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظرم شکل‌گیری شخصیت سینما از هر چیزی مهم‌تر خواهد بود چرا که دچار بی‌هویتی شده است، این مجموعه بزرگ و تاثیرگذار در جامعه، نه حامی و نه راهنمای درستی دارد و در سنوات اخیر باری به هر جهت امورات را گذراندند. متاسفانه بسیاری از کارها در حد دستور باقی مانده و عملی نشده است که همه این معضلات نیازمند تصمیم‌گیری هماهنگ و مقتدر خواهد بود.

تهیه‌کننده «آژانس شیشه‌ای» افزود: نمونه‌ای از کارهای باری به هر جهت سینما، از پرده پایین کشیدن راحت فیلم‌هایی است که پروانه نمایش آنها صادر شده است، به نظرم سینما در سال‌های اخیر علی‌رغم سابقه و خدمتی که به انقلاب کرده است هنوز نتوانسته مزد برادریش را بگیرد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: آمدن مدیران کوته نظر، محافظه‌کار و راحت‌تر بگویم ورود سیاست کاری دیگر ارگان‌ها به سینما باعث شده است این هنر صنعت گرانبها درگیر مشکلات متعدد و عجیب و غریب شود.

وی عنوان کرد: آفتی که نه فقط سینما درگیر آن است بلکه اکثر بخش‌های مدیریتی گرفتارش شده‌اند فکر کهنه و خسته است در صورتی که باید جسور باشند و جسارت را در دستور کارهای خود قرار دهد.

تهیه‌کننده «مهر مادری» اظهار داشت: تمام امتیازات سینما نسبت به ارگان‌های مشابه، نگاه گسترده‌تر بود اما متاسفانه در این سال‌ها سطح کیفی فیلم‌ها را پایین آوردند و به سختی می‌توان آن را بالا برد.

تهیه‌کننده «رنگ خدا» تصریح کرد: کمتر فیلمسازی را می‌بینید که با توجه به اتفاقات چند سال اخیر به سمت ارتقاء فکر مخاطب برود.

تهیه‌کننده «همبازی» اذعان داشت: مقام معظم رهبری به شان سینما اشاره کردند و حتی گفتند امروز کلید پیشرفت این کشور سینما است. این سخن ارزشمند و بزرگی است که اگر برخی‌ها طبق آن عمل می‌کردند دچار پس رفت‌های اکنون نمی‌شدیم، این عقب‌گرد نتیجه نداشتن جسارت و شهامت برخی مدیران فرهنگی است، مدیری که در دیگر ارگان‌ها موفق نبوده چطور می‌تواند در سینما موفق باشد؟!

تهیه‌کننده «چ» گفت: مديريت سينما در شرايط كنونی به جای انتخاب بين مدير كهنسال و خسته و يا جوان جويای نام، محتاج شجاعت است تا با مسئوليت پذيری اهالی هنر را سر كار نگذارد و با چرخش‌های مذبوحانه و مزوارنه آدرس تركستان را ندهد.

کریمی خاطرنشان کرد: نمايندگان كميسيون فرهنگی مجلس با چه سابقه و تخصصی می‌توانند به روند توليد فيلم كمك كنند وقتی كه حتی به اندازه يك مخاطب معمولی برای ديدن فيلم وقت نمی‌گذارند؟! افراد باسابقه شورای پروانه نمايش كه سال‌ها در اين سمت اجبارا فيلم‌ها را می‌بينند، از اكابر سياسی و هنری هستند و بعضاً توصيفات و تفاسيری از فيلم كشف می‌كنند كه واحيرتا! سينما محتاج مدير شجاعی است تا اين وضع رياكارانه و متظاهرانه را يکدست كند، شعار سينمای انقلاب و دفاع مقدس را ندهد و همواره محتاج هنروران قبل از انقلاب در محافل و مجالسش باشد.

 

انتهای پیام/

گفتگو با مهدی کریمی درباره معضلات سینمای امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار