مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان‌شرقی ؛

بازگشت ۳۲۰۰ مسافر سرزمين وحی از 15 شهريور

مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان‌شرقی گفت: از 15 شهريور بازگشت ۳ هزار و ۲۰۰ جاجی اعزامی از آذربايجان‌شرقی به کشور آغاز مي شود.

بازگشت ۳۲۰۰ مسافر سرزمين وحی از 15 شهريوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مصطفی صفایی مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان‌شرقی با تشریح بازگشت این مسافران گفت: در مجموع 3 هزار و 200 نفر از حجاج اعزامی به مناسک حج که از آذربایجان‌شرقی در این مراسم معنوی حضور داشتند ،با 11 پرواز از سرزمین وحی به تبریز منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه دقیق پروازها تاکید کرد: روز 15 شهریور سه پرواز از مقصد جده به تبریز در ساعات 13، 15:15ً و 23:25ً صورت می‌گیرد و پروازهای روز بعد یعنی 16 شهریور نیز در ساعات 1:45ً بامداد، 7:50ً صبح، 12 ظهر و 18:45ً در تبریز به زمین خواهد نشست.

صفایی پرواز روز 17 شهریور را یک مورد و آن هم در ساعت 12:15ً اعلام کرد و افزود: روز 18 شهریور نیز با دو پرواز در ساعت‌های 1:15ً بامداد و 8:45ً صبح آخرین گروه از حجاج استان از جده به تبریز منتقل خواهند شد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی، نوع هواپیما را که اقدام به انتقال حجاج استان خواهند کرد، ایرباس330 عنوان کرد و از استقبال‌کنندگان خواست تا حد ممکن از حضور در فرودگاه خوداری کنند.

وی در عین حال از اقدامات موثر برای راحتی حجاج و استقبال‌کنندگان خبرداد و گفت: اطلاع‌رسانی زمان دقیق پروازها، شماره کاروان‌ها و روسای کاروان‌ها در سایت فرودگاه بین‌المللی تبریز، افزایش ظرفیت پارکینگ خودروی حجاج به بیش از یک‌هزار و 700 خودرو، امکاناتی همچون چرخ دستی، رنگ‌آمیزی معابر، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی،نمازخانه‌ها و ... از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشت حجاج به استان بوده است.

صفایی درباره بحث اطلاع‌رسانی زمان دقیق و در صورت به وجود آمدن تاخیر نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه پروازهای رفت حجاج بدون کمترین تاخیری انجام شد، تلاش می‌شود پروازهای برگشت نیز بدون تاخیر و در زمان پیش‌بینی شده در فرودگاه تبریز به زمین بنشیند اما استقبال‌کنندگان می‌توانند علاوه بر سایت فرودگاه تبریز که تاخیرها در این درگاه در اولین فرصت اعلام می‌شود ،از شماره تلفن 199 نیز برای اطلاع از زمان دقیق پروزها مطلع شوند.

 

انتهای پیام/ش

انتقال حجاج با 11  پرواز از سرزمین وحی به تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار