نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان اتباع باید با کارت حمابت تحصیلی همانند سابر دانش آموزان در مدارس ثبت‌نام شوند.

نحوه ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم‌زاده درباره ثبت نام اتباع خارجی و دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی در مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف است دانش‌آموزان را با داشتن کارت حمایتی تحصیلی ثبت نام کند و جلساتی را در این رابطه با وزارت کشور برگزار کردیم.

وی افزود: در تاریخ 19 تیرماه امسال ابلاغیه ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی صادر شد و استفاده از کارت حمایت تحصیلی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع تعیین شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ضوابط, اتباع خارجی از طریق صدور کارت حمایت تحصیلی در مدارس ثبت‌نام می‌شوند و شرایط ثبت نام آنها مانند دانش آموزان داخل کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحصیل تمام دانش‌آموزان حتی دانش‌آموزان اتباع فاقد مدارک هویتی باید در مدارس ثبت نام شوند. و اقدامات لازم در آموزش و پرورش انجام شده تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.

تابناک نوشت؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  درباره ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع به شرط دریافت پول بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی رایگان است و مدارس اجازه دریافت پول هنگام ثبت‌نام را ندارند و دانش‌آموزان اتباع نیز بعد از صدور برگه هویت تحصیلی از فرمانداری‌ها امکان ثبت‌نام در مدارس را داشته و سعی می‌کنیم پوشش تحصیلی برای تمامی دانش آموزان لحاظ شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.