امام‌جمعه بروجرد:

اراده‌ای برای برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان در بخش خصوصی و تعاونی وجود ندارد

امام‌جمعه شهرستان بروجرد گفت: اراده‌ای برای برطرف کردن مشکلات و برداشتن موانع از سر راه تولید و تولیدکنندگان در بخش خصوصی و تعاونی در کشور وجود ندارد.

اراده‌ای برای برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان در بخش خصوصی و تعاونی وجود نداردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن ترابی در دیدار با تعاون‌گران برتر این شهرستان با اشاره به وضعیت اقتصادی نامطلوب در کشور اظهار داشت: مردم از نظر معیشت با مشکل مواجه هستند و نتوانسته‌ایم رونق تولید و اقتصاد ایجاد کنیم و تا رسیدن به رونق اقتصادی فاصله زیادی داریم.

وی راه‌حل اصلی در رونق تولید را تقویت و رونق بخشی به تولید داخلی دانست و افزود: امروز بیکاری جوانان و به‌ویژه تحصیل‌کردگان دانشگاهی مشکل اصلی کشور است که در حال تبدیل‌شدن به یک بحران است و در هر خانه‌ای چند جوان بیکار وجود دارد و رفع مشکل اشتغال درگرو حمایت و افزایش تولید داخلی است.

امام‌جمعه بروجرد بیان کرد: در این زمینه دولت به‌تنهایی نمی‌تواند معجزه کند و همچون دیگر کشورهای توسعه‌یافته باید مردم چه در بخش خصوصی و چه در بخش تعاون وارد میدان شوند و دولت از آن‌ها حمایت جدی کند اما دولت و دولتمردان معمولاً شعار می‌دهند اما عملاً در این زمینه توفیقی نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود یک‌سوم از درامد حاصله از هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید تزریق شود که نه در این دولت و نه در دولت‌های قبل یک ریال به این بخش اختصاص نیافت و اراده‌ای برای حل مشکلات و برداشتن موانع از سر راه تولید و تولیدکنندگان در بخش خصوصی و تعاونی در کشور وجود ندارد.

ترابی با اشاره به اهمیت تعاونی در آموزه‌های اسلامی عنوان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند مشکلات اشتغال را حل نمایند به‌ویژه تعاونی‌های تولیدی در این زمینه می‌توانند عملکرد خوبی ارایه دهند اما بدون حمایت دولت این مهم میسر نمی‌شود و حمایت دولت نیز تنها در اعطای تسهیلات نیست بلکه قوانین حمایتی از تعاون گران باید به‌درستی اجرا شود.

وی با انتقاد از  اجرای نا درست سیاست‌های اصل 44 گفت: این سیاست‌های به‌درستی اجرایی نشده و به معنای واقعی کلمه واگذاری صورت نگرفته و بیشتر واگذاری‌ها نصیب بخش‌های شبه‌دولتی شد.

امام‌جمعه بروجرد با تأکید بر لزوم حمایت عملی از تولیدکنندگان در بخش‌های تعاون و خصوصی عنوان کرد: فلسفه تشکیل تعاونی‌ها تجمیع توان‌های اندک برای انجام کاری در جهت تأمین معاش خود و ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به رونق اقتصادی کشور است بنابراین بخش تعاونی بیشتر نیاز به حمایت دولت دارد و برای حمایت از این بخش نیز باید قوانین بررسی شود که ضعف در قانون بوده و یا در اجرای آن است.

این مسئول بابیان اینکه هفته تعاون فرصت خوبی برای احصا مشکلات تعاون‌گران است، تأکید کرد: در جلسات استانی و شهرستانی مشکلات تعاونی‌ها احصا و به نهادهای بالاتر منعکس شود تا برای برطرف کردن این مشکلات اقدامی صورت گیرد.

ترابی تصریح کرد: به‌رغم اینکه چندین سال است مقام معظم رهبری شعار سال را حمایت از اشتغال و تولید نام‌گذاری کرده‌اند اما هیچ کمکی به تولیدکنندگان نشده و در عمل اقدامی نمی‌شود و در بخش تعاون عملکردها ضعیف بوده و تعاونی‌ها به فراموشی سپرده‌ شده‌ است.

انتهای پیام/پ

 

 رسیدگی به وضعیت تعاونی های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.