افزایش بیش از ۹۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق خراسان

نیروگاه تولید برق خراسان دارای ۶ واحد ۱۵۹ مگاواتی بوده و ارتفاع طراحی شده آن از سطح دریا صفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا زائرترقی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروگاه‌های گازی خراسان در مراسم افتتاح رسمی سامانه خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرق کشور در شیروان، گفت: امروزه شاهد رشد و توسعه صنعت برق در سطح کشور هستیم که در این راستا نیروگاه سیکل ترکیبی شرق کشور در شیروان افتتاح شد

وی افزود: این نیروگاه به مساحت ۱۲۰ هکتار و دارای ۶ واحد ۱۵۹ مگاواتی بوده است و ارتفاع طراحی شده آن از سطح دریا صفر بوده و به‌افزایش درجه حرارت و ارتفاع کاهش دما داریم و در بهترین شرایط تا ۴۰ درجه دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروگاه‌های گازی خراسان با بیان اینکه سوخت اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی شرق کشور در شیروان سوخت گاز بوده است، گفت: در این نیروگاه در هر ساعت ۴۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می‌شود و اگر سوختش مایع باشد ۳۹ هزار لیتر گازوئیل در هر ساعت مورد نیاز است.

زائرترقی ادامه داد: جمعیت ایران نسبت به سال ۵۷ دو برابر شده، اما ظرفیت نصب شده تجهیزات نیروگاهی در سطح کشور رشدی ۱۱ برابری داشته است و سطح رفاه برای مردم با استفاده از وسایل برقی و صنعتی افزایش یافته و باید ضمن تامین برق مورد نیاز در مصرف آن هم صرفه‌جویی کنیم.

وی با بیان مدیریت برق در شرق کشور در پرمصرف‌ترین ایام سال به‌خوبی صورت پذیرفت، گفت: فصل تابستان امسال پیک مصرف برق بیش از ۵۵ هزار مگاوات بود و همه ساله در فصل گرما بیشترین میزان مصرف را داریم و خوشبختانه بدون مشکل قطعی برق این بازه زمانی را پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروگاه‌های گازی خراسان با اشاره به اینکه رو آوردن به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، تکنولوژی‌های نو، افزایش تجهیزات، نصب فاز بخار و توربین‌های گازی، اجرای طرح مِدِیا و ... در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با اجرای طرح مِدِیا در مجموع ۹۰ مگاوات افزایش تولید داشته‌ایم و ۵۰ میلیارد دلار هزینه در برداشت که همه اقدامات صورت‌گرفته با توان و تولید ملی بود و جلوی ورود کالای وارداتی گرفته شد که همین موضوع بالای ۱۱۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی داشت و ۹۵ درصد تولیدات صنعت برق کشور حاصل تلاش نخبگان و متخصصان ایرانی این صنعت بوده است.

انتهای پیام//ف. ح.
 


مصرف ۴۰ هزار مترمکعب گاز در هرساعت در نیروگاه تولید برق خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.