فیض مطرح کرد؛

آموزش و پرورش در انتخاب راننده خودرو‌ی اردو‌های دانش آموزی دخیل نیست

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضروری بودن برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: انتخاب راننده اردو‌ها به عهده آموزش و پرورش نیست.

آموزش و پرورش در انتخاب راننده خودرو‌ی اردو‌های دانش آموزی دخیل نیستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص حادثه تصادف  خودروی اردوی دانش آموزان هرمزگانی بیان کرد: به طور کلی اردوهای دانش‌آموزی به عنوان یک فضای تربیتی و بهترین فرصت برای دانش آموزان  محسوب شده که اهداف خاص خود را دنبال می کند.

وی افزود: باید به عنوان یک ضرورت به اردوها نگاه شود و  انواع متفاوت از اردوها از قبیل اردوهای قطبی، ملی، راهیان نور و مواردی از این قبیل برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و در تابستان امسال ۲۰هزار دانش آموز در قالب حدود یک هزار سفر جاده ای در اردوها شرکت داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی اردوها تا امروز خوشبختانه بدون مشکل انجام شد، تصریح کرد:  امسال فقط این  تنها همین حادثه  در اردوی ها بود که البته همین یک مورد نیز بسیار دردناک بوده و نباید وجود داشته باشد.

فیض بیان اینکه با وجود چنین حوادثی نباید اردوهای دانش آموزی حذف شوند، گفت:  عدم وجود اردو نیز آسیب های غیر قابل جبران تربیتی برای دانش آموزان  دارد بنابراین باید به یک نقطه بهینه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود دستور العمل ها احتمال بروز حوادث ناگوار کاهش می یابد، بیان کرد:  دستورالعمل کنونی مربوط به سال ۸۹بوده که مصوبه  آن  در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده همچنین طبق آن حرکت در شب  برای اردوهای دانش آموزی بلامانع  است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در این سفر تمامی مسائل ایمنی و ضوابط قانونی رعایت شده، یادآور شد: انتخاب راننده در اختیار آموزش و پرورش نیست و پیمانکار انتخاب درستی در این زمینه نداشته است.

 انتهای پیام/

تاثیر قابل توجه اردوهای دانش آموزی در پرورش دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Italy
قوام
۱۸:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ببایید یک بار هم شده مسیولیت خطای سیستم اداری خودمان را بپذیریم با این کار مطمینن این گونه اتفاقات ناگوار که باعث حزن واندوه تمام ایرانیان میشود شاید کاهش یابد شاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ای وااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
انتخاب راننده در اختیار آموزش و پرورش نیست و پیمانکار انتخاب درستی در این زمینه نداشته است .
آخرین اخبار